Byggahus.se

När börjar ni klippa gräset?

1. M
    Medlem · 95 inlägg
    Hej,
    Här i Skåne ligger marktemperaturen nu på 7-10 grader, och gräset växer ganska rejält. Men, trots detta har jag bara sett en gräsmatta där dom satt roboten i arbete. Jag har inte hört eller sett några spår efter någon övrig gräsklippning och rent kalendermässigt känns det lite tidigt med början på april. Så, hur gör ni? När börjar ni klippa gräset?

/ magnus

2. harry73
    Allvetare · 11 696 inlägg
    Snart, kanske om två veckor?

3. S
    Medlem · 5 728 inlägg
    Väntar så länge som möjligt så roligt är det inte.

• Laddar…
  4. Joco_
    Medlem · 257 inlägg
    Jag släppte ut min robot förra helgen, dock med ganska hög klipparinställning, så den tar nästan inget ännu. Däremot såg jag "klipp-ränder" i en grannes matta när jag gick förbi i söndags.

5. yonna
    Medlem · 6 810 inlägg
    Kylan har hållit i sig länge i år. Jag brukar klippa första gången omkring 20 april.

6. MugAssMaz
    Medlem · 1 317 inlägg
    Klippt i södra Skåne.👍

7. J
    Medlem · 476 inlägg
    En dm hoptöad snökaka kvar på nästan hela gräsmattan i Örnsköldsvik. Gräsklipparen lär få vila minst en månad till, troligen ännu längre.

8. E
    Medlem · 324 inlägg
    Det här är ju bästa tiden! Grönt gräs eftersom det knappt legat nån snö på det och inte behöver man klippa heller. I Stockholm är gräset inte igång ännu.

9. Stefan N
    Verktygstokig · 9 282 inlägg
    Klippte igår.

10. F
    Medlem · 49 inlägg
    klippt 2 gånger redan, denna & förra helgen
    skåne

11. M
    Medlem · 95 inlägg
    Jag körde igång i lördags jag oxå, tidigare än nånsin för min del men mattan växer på fint så det behövdes verkligen. Och det är skönt att vara igång igen, en nyklippt gräsmatta ser ju bara för härlig ut!

12. R
    Medlem · 2 652 inlägg
    när gräset är för långt

• Laddar…
  13. BiFuel
    Medlem · 2 359 inlägg
    Började med fläckvis manuell klippning igår, där det börjat bli långt. Främst nära hus där snön försvann först. Roboten kommer nog ut om nån vecka gissar jag.

14. V
    Medlem · 498 inlägg
    Släppte ut roboten i lördags. Det gick inte att vänta längre, gräset svajade i vinden..

15. AndersMalmgren
    Renoverare · 7 328 inlägg