Har sedan 2 år och 3 månader en siemens spisfläkt. I måndags la den av, fläkten tickade lite fram och tillbaks några sek för att sedan dö. Detta hände om man anslöt den eller om man startade den när den redan var ansluten till el-nätet. Mycken tid har lagts på support utan resultat, garantitiden var 2 år men reklamation borde kunna göras.
När jag idag pratade med siemens support föreslog att de kunde höra hur det lät gick fanskapet felfritt. Det enda jag gjort är att plocka ner den och varje gång jag provat har den inte gått, men med support i luren gick den, fy vad man kände sig dum.
En garvad återförsäljare sa direkt att det var kretskortet det var fel på. Tydligen är de lika avancerade som en dator, inget enkelt on/off.
Nu undrar jag om någon mer än jag råkat ut för samma sak och vad lösningen blev.
Kan det vara ett kretskort som behöver vara strömlöst flera dagar för att nolla sig?
Varför fungerade den plötsligt?
Har monterat upp den igen och hoppas den håller till rea-dagarna infaller, för man vågar väl inte lita på den?