23 614 läst · 32 svar
24k läst
32 svar
Myresjöhus Smart 98+, någon som byggt detta?
Sida 1 av 3
Hej!
Är det någon som byggt Myresjöhus Smart 98+, d.v.s. 1,5-planshuset där man kan välja om man vill inreda båda plan direkt eller bara bottenplan till att börja med.
Har ni byggt allt på en gång eller bara bottenplan? Kan man välja att bygga bottenplan + delar av ovanvåningen (t.ex. badrum + ett sovrum)? Hur ser det ut där uppe om man väljer att låta det vara "ogjort" tills vidare, går det ändå att använda som vind?
Hur mycket tillval gjordes? Och vad kostar dem? Exempelvis om man vill ha falsade skåpluckor i köket, en ytterdörr med fönster i etc. Hur mycket gör sånt i priset?
Och slutligen, vad har det kostat - allt som allt (utom tomten med avgifter förstås)?
Är supernyfiken och hoppas någon har byggt detta hus och kan ge oss lite info och kanske bilder Och ja, vi har möte inbokat med säljaren nästa vecka och vet att vi kommer få svar på det praktiska då men nyfikenheten är stor och om nån har info redan nu vore det roligt!
Tack
Är det någon som byggt Myresjöhus Smart 98+, d.v.s. 1,5-planshuset där man kan välja om man vill inreda båda plan direkt eller bara bottenplan till att börja med.
Har ni byggt allt på en gång eller bara bottenplan? Kan man välja att bygga bottenplan + delar av ovanvåningen (t.ex. badrum + ett sovrum)? Hur ser det ut där uppe om man väljer att låta det vara "ogjort" tills vidare, går det ändå att använda som vind?
Hur mycket tillval gjordes? Och vad kostar dem? Exempelvis om man vill ha falsade skåpluckor i köket, en ytterdörr med fönster i etc. Hur mycket gör sånt i priset?
Och slutligen, vad har det kostat - allt som allt (utom tomten med avgifter förstås)?
Är supernyfiken och hoppas någon har byggt detta hus och kan ge oss lite info och kanske bilder Och ja, vi har möte inbokat med säljaren nästa vecka och vet att vi kommer få svar på det praktiska då men nyfikenheten är stor och om nån har info redan nu vore det roligt!
Tack
Medlem
· västragötaland
· 10 inlägg
Hej, är lite nyfiken hur det gått för dig med Smart98+, köpte ni det?
Jag och min sambo håller på och bygger ett sådant men tyvärr går det väldigt långsamt. Vi skrev på kontraktet med myresjöhus i slutet på 2015 och vi får knappt veta någonting mer än att varje gång vi frågar när inflyttning beräknas ske blir det senare och senare för varje gång. Snart har 12 månader gått och de har inte ens börjat med tomten. Hur har det gått för Er, hur fungerar er kommunikation med Myresjöhus?
Jag och min sambo håller på och bygger ett sådant men tyvärr går det väldigt långsamt. Vi skrev på kontraktet med myresjöhus i slutet på 2015 och vi får knappt veta någonting mer än att varje gång vi frågar när inflyttning beräknas ske blir det senare och senare för varje gång. Snart har 12 månader gått och de har inte ens börjat med tomten. Hur har det gått för Er, hur fungerar er kommunikation med Myresjöhus?
Hej!Calecaneus skrev:Hej, är lite nyfiken hur det gått för dig med Smart98+, köpte ni det?
Hur såg kalkylen ut för huset? Och Hur orkar ni vänta så länge? Hittade ni ingen som kunde bygga snabbare??
Medlem
· västragötaland
· 10 inlägg
Kalkylerna som Myresjöhus gör är mer ett skämt men det är ett kapitel för sig.
Vi har inte ork att vänta men vad kan man göra när det inte finns några andra tomter som är hyfsat centrala inne i en storstad?
Hade vi kunnat välja på vilken hustillverkare som vi ville hade vi aldrig valt Myesjöhus. Vad de visat har de ingen kompetens att hjälpa personer att bygga hus.
De har ingen kompetens att hjälpa oss ta fram val utefter våra behov.
De har visat oss deras katalog och ber oss välja de standardval, alternativt tillval som vi vill ha. Väljer vi ett tillval får vi bruttopriset i deras prislista. Därav är det svårt att veta vad slutpriset blir eftersom vi får fråga om allting, det vi inte frågar om kommer vi aldrig få veta.
Varför de har säljare med kontor har vi fortfarande inte förstått oss på efter snart 1 år. Vi skulle lika gärna kunna gå in på deras hemsida och kryssat i de val som går att välja på, det hade varit enklare för oss.
Det kanske bara är vi som upplevt detta med myresjöhus?
Vi har inte ork att vänta men vad kan man göra när det inte finns några andra tomter som är hyfsat centrala inne i en storstad?
Hade vi kunnat välja på vilken hustillverkare som vi ville hade vi aldrig valt Myesjöhus. Vad de visat har de ingen kompetens att hjälpa personer att bygga hus.
De har visat oss deras katalog och ber oss välja de standardval, alternativt tillval som vi vill ha. Väljer vi ett tillval får vi bruttopriset i deras prislista. Därav är det svårt att veta vad slutpriset blir eftersom vi får fråga om allting, det vi inte frågar om kommer vi aldrig få veta.
Varför de har säljare med kontor har vi fortfarande inte förstått oss på efter snart 1 år. Vi skulle lika gärna kunna gå in på deras hemsida och kryssat i de val som går att välja på, det hade varit enklare för oss.
Hej!Calecaneus skrev:Kalkylerna som Myresjöhus gör är mer ett skämt men det är ett kapitel för sig.
Vad är det som gör att allting drar ut på tiden? Det låter ju helt sjukt?
Hur mycket har ni fått/ska ni betala för allt?
Medlem
· västragötaland
· 10 inlägg
Jag vet inte riktigt vad det beror på, de skyller alltid på något nytt. Vi hade möte igår och då fick vi som svar att det aldrig går att säga när huset ska vara klart förän leveransbeskedet från fabriken kommit, Vilket sker när de fått in ett antal papper. Tyvärr kan de inte säga hur lång tid det tar innan leveransbeskedet kommer.
Vi får helt enkelt vänta.
Slutpriset är omöjligt att få fram.
Tyvärr så kan man inte göra klart alla val direkt, val som gäller kakel, klinkers, belysning och all elinstallation görs först när huset är rest. Vi kan därför inte veta vad slutpriset blir förän huset är klart. Säljaren menar att han inte kan gissa vad allt kostar.
Jag kan då tillägga att vi beställt ett nyckelfärdigt hus.
Tyvärr så kan man inte göra klart alla val direkt, val som gäller kakel, klinkers, belysning och all elinstallation görs först när huset är rest. Vi kan därför inte veta vad slutpriset blir förän huset är klart. Säljaren menar att han inte kan gissa vad allt kostar.
Hej!Calecaneus skrev:Jag vet inte riktigt vad det beror på, de skyller alltid på något nytt. Vi hade möte igår och då fick vi som svar att det aldrig går att säga när huset ska vara klart förän leveransbeskedet från fabriken kommit, Vilket sker när de fått in ett antal papper. Tyvärr kan de inte säga hur lång tid det tar innan leveransbeskedet kommer.
Lider verkligen med er. Angående priset - vad har ni sagt till banken att huset ska kosta? (Om ni nu inte cashar allt ur egen ficka )
Medlem
· västragötaland
· 10 inlägg
Vi har budgeterat 3.800.000:-
Medlem
· västragötaland
· 10 inlägg
Ja, då har vi räknat med allt för att kunna bo plus lige extra som exempelvis en altan.
Hur har det gått? vi är i processen att beställa ett smart 98+ men är det sådan här leveranstid så är man ju väldigt tveksam.
Medlem
· västragötaland
· 10 inlägg
Ja, vad ska man säga... den 5 december 2016 fick vi ett mail där de hoppades kunna meddela leveransvecka för huset om några dagar. Vi har fortfarande inte hört något...
Jag skulle faktiskt inte råda någon att köpa ett Myresjöhus i dagsläget. Än så länge har jag inte mycket positivt att säga om deras kunskap att bygga hus.
I vilken stad ska ni bygga?
Har ni egen tomt eller köper ni den från myresjöhus?
Jag skulle faktiskt inte råda någon att köpa ett Myresjöhus i dagsläget. Än så länge har jag inte mycket positivt att säga om deras kunskap att bygga hus.
I vilken stad ska ni bygga?
Har ni egen tomt eller köper ni den från myresjöhus?