Byggahus.se

Myresjöhus Harmoni

1. A
    Medlem Nivå 1
    Vi har tittat runt bland de olika hustillverkarna och har fastnat för Myresjöhus Harmoni och skulle nu gärna vilja få litet tips och tricks innan vi kontaktar Myresjöhus.

Är det någon som har hittat på någon rolig(are) planlösning?
    Är de positiva till egna förslag?
    Vad kostade ert hus att bygga? Vad ingick då?
    Vad ingår i Myresjöhus nyckelfärdigt mot totalentreprenad?

Har ni andra synpunkter så tar vi tacksamt mot dom också.

Vänliga hälsningar
    Annuh

2. S
    Medlem Nivå 1

Re: Myresjöhus Harmoni

Hej! jag kan tyvärr inte ge dig några råd, förrutom att jag sett på en annan tråd att huset ska kosta ca 1,5Mkr NF. Men jag och min sambo har oxå blivit väldigt fötjusta i detta hus och följer alla andras svar med spänning ::)

3. T
    Medlem Nivå 2

Gillar också Harmoni. Vi ska få kolla på ett sådant senare i veckan och se om det är lika fint som man upplever på ritningen. Återkommer efter detta om jag sett/fått veta något intressant. ::)

4. B
    Medlem Nivå 6

1,5 mille låter ju....billigt!? Kan det stämma? *hoppas* Vi är också mktnyfikna på huset, med vissa modifieringar för att passa just vår familj...
    Väntar med spänning på utlåtande efter husvisning! Var står visningshuset?

5. U
    Medlem Nivå 6

I gbg finns deras visningshus (Harmoni) ute på Näset...

6. S
    Medlem Nivå 6

I Malmö osså, på Riseberga :)

7. C
    Medlem Nivå 2

Vi har byggt ett Harmoni i Åhus i Skåne.
    Skicka över er mailadress så skall jag skcika lite bilder samt lite kommentarer.
    Har bl.a flyttat köket till andra sidan huset.

Underbart hus med härlig rymd i vardagsrummet.

// Crille

8. J
    Medlem Nivå 1

Hej!!

Jasså i Åhus, kan du inte skicka lite bilder till mig fast vi hade ju tänkt bygga i Rinkby... ;D

Berätta gärna lite mer, jag skulle vilja veta lite om bemötandet här nere, och gärna lite priser om tillval och så... ;)

9. B
    Medlem Nivå 6

Skicka över er mailadress så skall jag skcika lite bilder samt lite kommentarer.
    Har bl.a flyttat köket till andra sidan huset.

Underbart hus med härlig rymd i vardagsrummet.

// Crille[/quote]

Jag har skickat ett PM till dig, vill gärna ha bilder, kommentarer, prisuppgifter mm...

10. J
    Medlem Nivå 1
  11. B
    Medlem Nivå 6

Hittade en prisuppgift på den större varianten av Harmoni (179 kvadrat) som jag fick i fjol: 1949000kr NF.
    Någon som har fått ett pris som man kan jämföra med???

12. T
    Medlem Nivå 2

Var och tittade på ett Harmoni igår. Underbar rymd i vardagsrummet! Har fått en offert på 2. 67 miljoner NF. (Priset inkluderar tomt 240.000 samt avgifter vid tomköp och lån under byggtiden) Någon annan som fått en offert nyligen?