Byggahus.se

Myresjöhus - Fransk balkong?

1. N
    Medlem Nivå 3
    Kom ju på att det kanske vore kanon att ha en fransk balkon i vårt 1 1/5 plans hus...så man ska vädra typ sängkläderna, öppna dörren i sommarnatten etc..

Nån som har det på sitt Myresjöhus? Kostnad?

Vi har redan lagt den slutgiltiga beställningen så jag tror inte den blir nån fransk balkong,,man får väl gräma sig istället...

Nora

2. I
    Medlem Nivå 1

Re: Myresjöhus - Fransk balkong?

Vilken modell ska ni bygga?
    Jag har precis köpt (flyttar in 1 april) en villa växa II byggt -98 med vinden inredd -00 och den har fransk balkong. Huset är byggt på terrasserad mark så det är riktigt fin utsikt från balkongen. Säg bara till så skickar jag en bild ;)

3. C
    Medlem Nivå 1

Hej Nora!

På Vindö som vi funderar på finns det en fransk balkong, tyckte säljaren sa ca 40000. Den ingick i huset, men vi funderar på att se om man kan få en billigare variant och lägga en del av de pengarna på något annat i huset. Dyr eller hur?
    MVH Cina! :)

4. N
    Medlem Nivå 3

Tack för svaren

Tar gärna en bild Ingela,,Jo vi ska bygga ett Malin som ingår i deras Bo klok serie. Villa växa är en liknande serie tror jag.

Ja oj vad dyr....intressant att veta dock.....Kan nog sluta att gräma mig över den franska balkongen nu... =)

Tack för hjälpen

Nora

5. M
    Medlem Nivå 1

Jag fick i en offert för två år sedan från Myresjö priset 9000 kr för två franska balkonger till ett Mästergården. räkna upp ca 10 % så borde du vara i närheten.

6. N
    Medlem Nivå 3

Det var lite mer humant,,,

Så nu börjar jag ångra att vi inte tänkte på en sådan innan vi gjorde vår slutgiltiga beställning....

Nora