Byggahus.se

Myresjöhus från 70 talet.

1. S
    Medlem · 262 inlägg

Stabbsson

Medlem
    Hej forumet!

Jag har ett Myresjöhus som är byggt 1971, ett en planshus med källare.

Jag söker efter andra här på forumet som bor i ett likadant/liknanade hus då jag söker inspiration om hur ni har inrett/renoverat huset bl a vardagsrum/kök/hall/källaren överlag

Jag infogar några bilder på hur min planritning ser ut, så ni har något att jämföra med.
    Posta gärna era bilder här eller skicka till mig i PM så kan vi ta diskussionen vidare där! Kommer säkert ställa några frågor till er så hoppas ni inte har något emot det!

2. H
    Medlem · Västra Götaland · 2 579 inlägg

HEM2121

Medlem
    Har du några konstruktionsritningar? Annars försök att få tag i dem från Myresjöhus så du vet hur väggarna är uppbyggda.

3. S
    Medlem · 262 inlägg

Stabbsson

Medlem
    De flesta innerväggar är uppbygga följande:

Tretex 13mm > Råspont 15mm > 45x45 regel > Råspont > Trefex

Och i ex hallen har jag 2mm masonit på väggarna istället för Tretex och även i köket.

4. S
    Medlem · Jönköping · 72 inlägg

Sesulo

Medlem
  5. S
    Medlem · 262 inlägg

Stabbsson

Medlem
    Du råkar inte ha en murstock i vardagsrummet?
    Ja lite skillnad är det ju då jag har 3 sovrum

Har du etage entré? Alltså hallen är sin egna lilla våning som sedan går upp till själva boplanet?

6. S
    Medlem · Jönköping · 72 inlägg

Sesulo

Medlem
    Nej den är inte i etage utan rakt in så att säga. Mitt hus är runt 13.5 m långt. Gissar att ditt är några meter till. "Murstocken" som är ett rör går i det nedersta utrymmet vid garderoberna i det stora sovrummet. Du ser cirkel där.

Tänkte att min planlösning kunde ge dig lite inspo till öppen planlösning vid kök/vardagsrum med reservation för din murstock då.

7. S
    Medlem · 262 inlägg

Stabbsson

Medlem
    Ingen annan som lurkar runt här som vill dela med sig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.