Hej,

Jag och min fru med barn bor i Stockholmsområdet och tittar på bygga nytt hus i Stockholmsområdet.

Vi har främst tittat på Myresjöhus, Fiskarheden och Trivselhus då de är bland de mest etablerade och har vad jag förstått alla bra och liknande kvalitet? Vad som är mycket svårare att förstå är hur slutresultatet blir när huset är byggt? Mer specifikt hur bra bolagets entreprenörer bygger? Snabb och slarvigt eller noggrant trots fastpris? Hur flexibla och tillmötesgående är de under resans gång?

Vad är era erfarenheter, om man är ute efter inte bara bra kvalitet på huset utan även på bygget?
Vilket bolag är bäst eller sämst? Har du byggt med någon av dem sista åren, blev du nöjd eller missnöjd och varför?
Vilken skulle du välja (igen) och varför?

Tacksam för alla tips och erfarenheter!

Redigerat:
Totte_S
Min bästa vän har byggt med Fiskarheden för ca två år sedan. 240m2 i ett plan och mycket egna val, och han har bara gott att säga om dem, både sälj och deras rekommenderade snickare. Visserligen i Dalarna där marknaden ser lite annorlunda ut.

Vi bygger just nu med Myresjöhus i Östergötland ett smart 168 som vi har förstorat upp, ändrat planlösning på. Vi har en så länge positiva erfarenheter av att bygga med de. De är noga med byggkvalitet och finish.

Vi har lagt till ca 1 milj i tillval på olika delar som kök, badrum och utbyggnad men håller oss ändå på en relativt låg nivå gällande totalkostnaden per kvadratmeter där vi hamnar på 23 500kr per kvm, vilket känns bra.

• Nybyggt tvåvåningshus från Myresjöhus i Östergötland med vit träfasad, svart tak, och balkong samt stora fönster i nedre våningen under byggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.