Byggahus.se

Myresjö, Sjögården

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej.
    Vi skulle vilja veta om någon har byggt Sjögården med Myresjöhus och vad ni har för erfarenheter av dem. Vill gärna veta vad själva huset kostar ( vet att det kan skilja beroende på standard) men gärna ungefär vad det ligger på, samt om någon vet om det skiljer något i pris mellan sjögrd å aria ( oinredd övervåning).

Om någon har några bilder på Sjögrd. el Aria ( gärna både utvändigt, invändigt) så skulle det inte skada om man fick ta del av dem ::).

Mvh Peter och Amanda.

2. HM
    Medlem Nivå 4

Re: Myresjö, Sjögården

Vi ska bygga Aria med inredd övervåning (ungefär lika med det som nu kallas Sjögården).

I våras när vi beställde var utgångspriset med OINREDD övervåning ungefär 1,7 milj för Aria. Inredd övervåning betalar vi ungefär 350' extra för.
    (Stockholmspriser)

3. A
    Medlem Nivå 1

Vad det priset för bara huset och sedan tillkommer allt på det?
    Har ni köpt det nyckelfärdigt eller tänker ni göra nått själva?
    Tyckte det lät dyrt om det bara är huset men jag är inte så insatt när det gäller huspriserna, sitter å väntar på offert från my.hus ang. sjögrd. Kan kanske bli lite billigare då vi bygger i Falun.

Vet ni skillnaden i pris när det gäller putsfasaden?

4. HM
    Medlem Nivå 4

Det är hus inkl. grund och (vissa) markarbeten. Totalentreprenad.

Vi kommer att få övervåningen "målningsförberedd" - det innebär att vi lägger golv (golvet ingår), spacklar och målar väggar och tak samt sätter upp lister och dörrfoder. (Badrummet är helt klart). För det drar de av 60 000.

/Hanna

5. A
    Medlem Nivå 1

Har fått offerten nu å den ligger på 1,4. Sedan tillkommer alla inkopplings avg. vad jag har förstått plus tomten så vi kan nog hamna runt två mill skulle jag gissa, men jag ska ta kontakt å se vad jag kan ta bort å göra själv. Kanske det slutar att jag lägger till en massa istället ;D hoppas inte det. Peter

6. S
    Medlem Nivå 1

Tjena Peter och Amanda!

Vi bygger Aria i Källviken, hör av er om ni vill veta något, jag tror vi vet det mesta....

/Gurra, sturegatan@falun.cc