Byggahus.se

Myresjö Aria

1. jedwardh
    Medlem Nivå 3
    Har under ett tag nu kollat på Eksjöhus Kvadraten. Mycket trevligt hus med nästan alla de egenskaper som vi vill ha. Vi var inne hus dem och kollade lite priser osv. Ska dit på tisdag igen för ytterligare ett möte.

Nu har jag hittat ett hus som jag tycker lika bra om, kanske lite bättre tom. Huset är Myresjö Aria med alternativ 3 som planlösning. Jag har igentligen ingen koll på vad Myresjö ligger i för prisklass. Framför allt då inte deras villa växa serie med Aria i spetsen.

Är det någon som har en kolla på detta?

2. N
    Medlem Nivå 3

Re: Myresjö Aria

Hejsan

Bygg ARIA istället!!! Mycket mysigare planlösning!!!! Vi gillade Aria men så var vi tvungna att ha puts och då blev det inte så prisvärt för oss...( billigast i trä ju)

Myresjöhus verkar så här långt in i byggprocessen okej. Ibland tycker man väl kommunikationen vore bättre men på det hela taget känns det bra. Vi får väl se hur det slutar! ; ;)

Hör med ditt lokala Myresjöhuskontor om aktuellt pris. Kan ju variera vad som ingår i standard osv.

Nora

3. jedwardh
    Medlem Nivå 3

Men det blev ett Aria? Eller bygger ni ett annat Myresjö?

4. N
    Medlem Nivå 3

Japp det blev ett annat Myresjöhus. Med inredd ovanvåning från början.....

mvh Nora

5. HM
    Medlem Nivå 4

Vi ska bygga Aria.
    I Stockholm var/är utgångspriset för planlösning 3 ca 1.7 milj med oinredd övervåning. Då ingår inte golvvärme. Inte heller spröjs, verandor etc som visas på bilderna i broschyren/på webben.

Vi har ritat om bottenvåningen, men utgick från planlösning 3.
    (Fast vi har vänt på huset och har alltså entré på "gaveln" som i planlösning 1 och 2.
    Vi var nämligen och tittade på dåvarande visningshuset i Örebro och ett annat Aria i Stockholmsområdet. Då upptäckte vi att vi tyckte bättre om att de synliga balkarna går i längdriktningen när man kommer in i huset än att de går "på bredden" som de gör i planlösning 3 enligt Myresjöhus ritningar. Tänk på det - ett tips!)

Vi har valt till inredd övervåning. Det går alltså också bra.
    Hör av dig om du har några fler frågor.

/HM