Byggahus.se
Skulle det kunna gå som frigga om man håller ytan mindre än 15 kvm?

Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Skulle jag kunna anlägga en bunker hemma på tomten utan bgglov menar du?
Ja. Hänger på takhöjden och en massa annat, men under mark går det att göra en hel del bygglovsfritt.

Ibland skulle man vilja ha en kuperad tomt.

-RB- -RB- skrev:
Ibland skulle man vilja ha en kuperad tomt.
Ändå inte så kul när hela tomten är fylld med sprängsten... :/

Kunde inte låta bli att posta länk till de här enormt skickliga mexikanska valvmurarna.

Form? Armering? Har man bara hantverkskunnandet så....

De hade nog slutfört din jordkällare under kafferasten, med koppen i andra handen. Och förbundna ögon :D

• Gilla
  • Wow
TCG och 11 till
  • Laddar…
Skapligt perfekt blandat bruk (y)

nino nino skrev:
Skapligt perfekt blandat bruk (y)
Japp, och inte en enda gång verkar de titta i mobilen på Finjas instruktions-pdf "Mura själv" eller vad den heter :D

• Gilla
  • Haha
tuffig och 5 till
  • Laddar…
harry73
Jag har funderat länge över en jordkällare, men nu VILL jag också ha en jordkällare :(
Tänkte på denna:
:mad:

Jag kan såklart inte mura och vi får hoppas det blir aldrig av, men hur kan jag nöja mig med en enklare variant efter videon?

TS, titta inte på videon, jag tycker du gjorde ett bra jobb!

• Gilla
Iggopelle och 5 till
  • Laddar…
Grymt imponerande bygge (y)

A
harry73 harry73 skrev:
Jag har funderat länge över en jordkällare, men nu VILL jag också ha en jordkällare :(
Tänkte på denna:
[media] :mad:

Jag kan såklart inte mura och vi får hoppas det blir aldrig av, men hur kan jag nöja mig med en enklare variant efter videon?

TS, titta inte på videon, jag tycker du gjorde ett bra jobb!
Herregud! Det där var verkligen helt orimligt, hur ska jag kunna få min fru att låta mig försöka göra en sån?!?

Idag kom dörren på plats, grundmålad. Körde något liknande slamning istället för puts, får se om det håller... nu pausar jag lite med finliret, ska ju målas och ett lås ska på etc.

• 20180809_160203.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
TCG och 23 till
  • Laddar…
Snyggt! Jag blir riktigt inspirerad :D Hur tänker du kring möss/råttor osv. med det stampade golvet? Kommer det till något golv som håller dem borta? Blir sugen på ett liknande bygge men vill hålla borta så mycket ohyra som möjligt isf.

A afSchinken skrev:
Snyggt! Jag blir riktigt inspirerad :D Hur tänker du kring möss/råttor osv. med det stampade golvet? Kommer det till något golv som håller dem borta? Blir sugen på ett liknande bygge men vill hålla borta så mycket ohyra som möjligt isf.
Ja det ska läggas plattor som golv, ska även täta dörren ordentligt, just nu är det bara ett lager brädor.

• Gilla
afSchinken
  • Laddar…
Buford Buford skrev:
Idag kom dörren på plats, grundmålad. Körde något liknande slamning istället för puts, får se om det håller... nu pausar jag lite med finliret, ska ju målas och ett lås ska på etc.
Jättesnyggt! Ska med försöka mig på nåt liknande men blir med en gallerdörr och någon lampa längst in så det ser ut som en fängelsehåla.
Men riktigt imponerande bygge(y):D

• Gilla
Buford
  • Laddar…
Maria T
Buford Buford skrev:
Men så fint! Om några år kommer det se ut som den varit där sen 1917 eller så. Hoppas ni förvarar svagdricka o pilsner i den nästa sommar.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.