66 818 läst · 95 svar
67k läst
95 svar
Mura välvt tak ”jordkällare”
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Skulle det kunna gå som frigga om man håller ytan mindre än 15 kvm?
Kunde inte låta bli att posta länk till de här enormt skickliga mexikanska valvmurarna.
Form? Armering? Har man bara hantverkskunnandet så....
De hade nog slutfört din jordkällare under kafferasten, med koppen i andra handen. Och förbundna ögon
Form? Armering? Har man bara hantverkskunnandet så....
De hade nog slutfört din jordkällare under kafferasten, med koppen i andra handen. Och förbundna ögon
Jag har funderat länge över en jordkällare, men nu VILL jag också ha en jordkällare 
Tänkte på denna:

Jag kan såklart inte mura och vi får hoppas det blir aldrig av, men hur kan jag nöja mig med en enklare variant efter videon?
TS, titta inte på videon, jag tycker du gjorde ett bra jobb!
Tänkte på denna:
Jag kan såklart inte mura och vi får hoppas det blir aldrig av, men hur kan jag nöja mig med en enklare variant efter videon?
TS, titta inte på videon, jag tycker du gjorde ett bra jobb!
Herregud! Det där var verkligen helt orimligt, hur ska jag kunna få min fru att låta mig försöka göra en sån?!?harry73 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 122 inlägg
Snyggt! Jag blir riktigt inspirerad
Hur tänker du kring möss/råttor osv. med det stampade golvet? Kommer det till något golv som håller dem borta? Blir sugen på ett liknande bygge men vill hålla borta så mycket ohyra som möjligt isf.
Ja det ska läggas plattor som golv, ska även täta dörren ordentligt, just nu är det bara ett lager brädor.A afSchinken skrev:
Jättesnyggt! Ska med försöka mig på nåt liknande men blir med en gallerdörr och någon lampa längst in så det ser ut som en fängelsehåla.Buford skrev:
Men riktigt imponerande bygge

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 2 966 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 2 966 inlägg
Men så fint! Om några år kommer det se ut som den varit där sen 1917 eller så. Hoppas ni förvarar svagdricka o pilsner i den nästa sommar.Buford skrev: