Byggahus.se

Multidetektor/regelsökare

1. R
    Medlem · Stockholm · 124 inlägg

Remco

Medlem
    Hej alla,
    Kort fråga : vi har plyfa och gips i garaget. Jag är nyfiken på era erfarenheter med regelsökare/multidetektorer i sådan situation ?

2. Silver78
    Självbyggare · 1 801 inlägg

Silver78

Självbyggare
    Jag har försökt med några billiga. Inte alltid tillförlitliga resultat. Det skiljer sig också på hur djupt regeln sitter. Varning för elledningar har också varit överdrivet känsligt. Just nu har jag en Zicron från Clas ohslon. Den är okej. Men man får kolla flera ggr samt att det inte får vara för djupt. Plywood i väggen ger en hel del missvisande resultat och det är inte bara Zicron som är drabbade av detta utan det handlar om densiteten i plywooden som spökar till det i regelsökaren.
    Det finns även metoden med att kolla med starka neodymiummagneter. På så sätt kan man kolla var skruvarna sitter i bakomliggande regel. Inte provat själv.

• Laddar…
  3. MultiMan
    Realist · Västernorrland · 2 814 inlägg

MultiMan

Realist
    Min Youtubefavorit har precis testat, dock vet jag inte vilka som finns i Sverige, men kan kanske ge någon vägledning ändå:

4. Silver78
    Självbyggare · 1 801 inlägg

Silver78

Självbyggare
    Det tråkiga är att testet är med endast en gipsskiva.

• Laddar…
  5. R
    Medlem · Stockholm · 124 inlägg

Remco

Medlem
    Sant. De flesta mltidetektors ser inte djupare än 35-40 mm och det just plyfa som verkar problemet. Saken är att jag vill hänga upp något tyngre och vill skruva den i en regel bakom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.