Mossa på betongtegel

3k läst  4 svar

1. P
    Medlem Nivå 9
    >:(Jag har problem med mossa på taket ,har nu tvättat med högtryckstvätt men befarar att mossan återkommer ,ytan på betongteglen är grov.
    Taket är 10år ,finns det någon lack eller färg man kan måla med?
    Vad jag tror är det svårt att få någon färg att sitta.
    Problemet är väl att kondens/vattenånga blir kvar under färgen som sen fryser och gör
    att färgen flagnar.
    Finns det någon färg/lack som inte släpper igenom vatten men tillåter kondens att komma igenom?
    Man vill ju inte spendera en massa tid och pengar till ingen nytta,alla färghandlare jag
    varit ikontakt med vill nog sälja men har inte övertygat mig om att deras produkt är den rätta för tak.

2. M
    Medlem Nivå 1
  3. K
    Medlem Nivå 2

Re: Mossa på betongtegel

farsan lade ut koppartråd i nocken efter att ha sprutat ut nåt gift som tog bort all påväxt, nu 10år senare ser det fortfarande ut som nytt, medan grannen som körde med högtryck har fullt av mossa o lav på sitt exakt likadana tak.

4. C
    Medlem Nivå 2

Har tillbringat helgen på taket där jag först skrapade och borstade bort en enorm mängd mossa och annat skräp för att sedan spruta med Grön-Fri. Det skall bli mycket intressant att se ifall det gör någon skillnad

5. L
    Medlem Nivå 8

Har under helgen lagt pannor.
    Hur är dagens ytbehandlade pannor jämfört med 25 år gamla pannor när det gäller fäste för mossa. Skall jag passa på och spruta pannorna med lämplig produkt. Sätta upp en koppartråd eller något annat...

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: