Byggahus.se

Montering av fästprofil till kronfönster polaris

1. Lindhult
    Medlem Nivå 5
    Jaha. Fick nu fästprofilen o tänkte montera dessa imorgon.
    Innan jag åkte hem kollade jag lite snabbt hur vi skulle gå till väga imorgon o upptäcker att det fattar jag inte alls.
    Det är lite för litet mått på den vita plastlisten och stålprofilen så jag får inte ner plastlisten i spåret i fönstret.
    Jag har förvisso inte använt något våld ännu utan bara lagt listen uppe på fönstret.
    Ska man pressa ner listen? Det ovanliggande fönstret kommer ju att behöva användas ännu mer våld för att få ner.
    Någon som har erfarenhet av detta?:confused:

Bifogade filer visar vart fönstren ska monteras och även fästprofilen på fönstret.

Fönstret i botten är 160 x 170 cm och det ovan är med sned ovankant men ca 170 i högsta punkten. Dvs fönstren är lite tunga o otympliga. Inget man bollar med själv direkt.

Tacksam för tips.

Anders

2. Lindhult
    Medlem Nivå 5

Fästprofil

Det gick ju inte alls.
    Höll på i tre timmar med tre man för att lyfta o flytta på det lilla fönstret som skulle vara överst.
    Vi fick ge upp.

Igår fick jag reda på att det var fel list vi fått och att vi ska få en ny så småningom.
    Hoppas att den kommer snart för det vore verkligen skönt att kunna få i fönstren snart.

Får hoppas att det går bättre med nästa profil.

3. Lindhult
    Medlem Nivå 5
    Fick bekräftat att jag fått fel list. Hade fått en som skulle vara till Avans.
    Typiskt.
    Just nu är det ju lite kyligt här i Finspång o fönster i husväggen istället för på golvet hade ju varit att föredra.
    Nu har jag fått ett plattjärn som monterades i tisdags o jag väntar på det sista järnet så har jag fått in alla fönster i huset.