Hej,

Jag monterade ner fläkten för att kunna måla köksskåpet. Nu när jag ska montera ihop det blir jag dock osäker på var spjället ska sitta. Likt bild 1 eller bild 2?

Dumt av mig att inte tänka på detta när jag monterade ner förstås. Någon som kan instruera vad som är rätt? Inkluderar lite bilder som berättar kring modellen om det behövs för att kunna veta. :)

• Montering av en fläktkanal med en hand som håller ett flexibelt rör över en rund anslutning i köket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en flexibel ventilationsslang ovanför ett metallrör som ska monteras i ett köksskåp.
    Skapa konto
  • Närbild av ett runt, vitt spjäll i plast hålls i en hand. Markeringar synliga på sidan. Golvbrädor och del av soppåse i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Etikett på spiskåpa från Franke Futurum med specifikationer som modell, strömstyrka och tillverkningsinformation.
    Skapa konto
  • Reglagepanel på köksfläkt från Villavent med rattar för fläkthastighet och belysning.
    Skapa konto
  • Gilla
onRun
  • Laddar…
Har du lösat det nu?
Jag också tror på bild2! Det var så att jag höll på göra samma sak just idag och googlade med spjäll bilden och då hamnade här på denna förum för första gågnen.
Efter några försök märkte jag att den där fyra kantiga hållet skulle stå framför liknande håll på andra sidan, alltså själva svarta strypbrickan. Hoppas detta hjälper!

Gummihandske håller i ett vitt rör med spjäll och svarta ledningar, fastsatt i en vägg, i ett ventilationssystem eller liknande installation.
Skapa konto

Spjället skulle faktiskt sitta ett snäpp unde dvs under den vita plastsaken som sitter fast i metallhöljet. Jag klickade bort den och satte spjället under där jag hittade fästen som passade :)

• Gilla
onRun
  • Laddar…
ee89 ee89 skrev:
Spjället skulle faktiskt sitta ett snäpp unde dvs under den vita plastsaken som sitter fast i metallhöljet. Jag klickade bort den och satte spjället under där jag hittade fästen som passade :)
Jaha, är det så?! Tack! Jag misstänkte att det var inte så när jag monterade ner den haha men eftersom jag hade redan skruvat ihop och monterat upp själva spiskåpan (skåpet) ville inte montera ner.

Nu engligt vad du säger det är bara att klicka bort vita plastsaken? Det är mindre jobb isf.

onRun onRun skrev:
Jaha, är det så?! Tack! Jag misstänkte att det var inte så när jag monterade ner den haha men eftersom jag hade redan skruvat ihop och monterat upp själva spiskåpan (skåpet) ville inte montera ner.

Nu engligt vad du säger det är bara att klicka bort vita plastsaken? Det är mindre jobb isf.
ee89 ee89 skrev:
Du hade helt rätt i det! Korrekt!

Korrigerar och förklarar mitt eget fall bara:
Orsaken till min förvirring var att jag egentligen hade en reservdel (dvs kopia) av spjället så jag försökte att installera den andra spjällen också 😅 vilket var helt fel. När jag försökte att korrigera den idag enligt din instruktion, jag märkte att den spjällen är redan installerat på rätt ställe och den här är bara en kopia (och behövs inte alls).

• Gilla
ee89
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.