Hejsan
jag har en tanke angående ett duschhörn. jag har knappt 70 mellan dörrkarm och hörn och sen har jag en långsida på andra hållet, jag var lite sugen på att sätta ett hörn som är 70x80 men då kommer det inte bli rätt radie.
kommer dörrarna att stänga med magneten ändå eller måste det stämma exakt?
jag har en tanke angående ett duschhörn. jag har knappt 70 mellan dörrkarm och hörn och sen har jag en långsida på andra hållet, jag var lite sugen på att sätta ett hörn som är 70x80 men då kommer det inte bli rätt radie.
kommer dörrarna att stänga med magneten ändå eller måste det stämma exakt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jo jag skrev nog lite otydligt innan, det kommer se ut som bilden här ovan...fast tvärt om för en 70 dörr kommer behöva sitta cirka 63 från väggen och 80 dörren ska sitta lite för nära den oxå för att det ska bli "större" yta i duschen och inte bli så långsmalt. men då borde det funka då, kanske golvlisten inte tätar riktigt bara men det får man väl ta.
har kommit andra renoveringar emellan så jag har inte testat, men om inte dörrarna hamnar i vinkel
så klämmer dörren nog lite mot golvet, dörrarna är ju som lägst när dem sitter "rätt"
sätter man dem så dem är något öppna när dem är ihop så går det inte fälla in dem för då går dem ju ännu längre ner mot golvet.
man får helt enkelt spara en glipa mot golvet om det ska funka, men som sagt jag har inte testat i praktiken.
hör gärna av dig om hur du gjorde om du hinner först
så klämmer dörren nog lite mot golvet, dörrarna är ju som lägst när dem sitter "rätt"
sätter man dem så dem är något öppna när dem är ihop så går det inte fälla in dem för då går dem ju ännu längre ner mot golvet.
man får helt enkelt spara en glipa mot golvet om det ska funka, men som sagt jag har inte testat i praktiken.
hör gärna av dig om hur du gjorde om du hinner först
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
De flesta dörrar brukar ju ha en mjuk släplist längst ned för att kompensera för fallet. Beroende på hur magnetlisten fungerar så går det att sätta dörren lite offset.
"Noname" dörrarna vi köpte online till gäststugan verkar ha mer tolerans för detta än de dyra märkesdörrarna vi har inne i huset.
"Noname" dörrarna vi köpte online till gäststugan verkar ha mer tolerans för detta än de dyra märkesdörrarna vi har inne i huset.
Klicka här för att svara