Byggahus.se

Montera staketstolpe i hörn

1. S
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Jag har planer på att bygga ett trädäck till våren och hoppas på att någon här kan komma med lite hjälp på hur jag gör bäst eftersom jag har 0 erfarenhet av något sånt här.

Vi flyttar in i ett hus med en yta som de förberett för plattläggning utanför som jag planerat att göra ett trädäck på ca 3mx6m med ett litet staket runt. Eftersom marken är förberedd är min tanke att lägga bärlinorna på plattor förutom just där staketet ska vara där jag tänkte fästa bärlinorna i plintar för att staketet ska vara stabilt. Har en liten skiss av trädäcket i bilden här under.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    altan.png

Efter att ha läst runt massor har jag sett att många rekomenderar att man jackar ur en 95x95 stolpe (alternativt klistrar ihop två 95x45) och sen fäster i bärlinan med två vagnsbultar. Jag undrar hur gör man bäst i hörnen då? ska man ställa stolpen på båda bärlinorna då och ha 45x45 som sticker ner brevid? Blir inte det för lite sen att färsta i bärlinorna? Gjort en liten skiss på hur jag menar som ni kan se nedanför också.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    pinne.png

Tack för hjälpen!

2. R
    Medlem · Nivå 12
    (y)

3. N
    Medlem Nivå 1
    Vad har du använt för program för att skissa trädäcket i??? :)

4. S
    Medlem Nivå 1
    Allt är gjort i sketchup ganska lätt att slänga ihop något snabbt.