Hej!

Har försökt finna info men ej lyckats gällande huruvida jag monterar medföljande reduceringstos till min Franke köksfläkt, från 160mm till 125mm. Står ej i medföljande instruktion. Se bilder nedan. Är det så enkelt att det bara räcker att sticka på den på spjällenhetens 160mm anslutning? Det sitter rätt bra som det är med gummilisten/tätning som finns.

Flexslangen sitter ju sedan med slangklämmor mellan stos och imkanal. Men räcker de alltså så här eller måste stosen fästas ytterligare mot spjällenheten?

Reduceringstos monterad på en köksfläkts anslutning med slangklämma och gummilist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reduceringstos monterad på köksfläkt med slangklämma och flexslang, intill spjällenhet.
Skapa konto
Reduceringsstos monterad på en köksfläkt med en synlig gummilist och tätning, intill en flexibel slanganslutning.
Skapa konto

Mvh

Bara att trä på, inget mer behövs

• Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
A
Du har gjort rätt

• Gilla
MaHo.1
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
Bara att trä på, inget mer behövs
electroluxaren skrev:
Du har gjort rätt
Härligt, tackar för snabba svar :)

Hej! måste också hitta en sån där övergång till en franke, var köpte du den?

M MaHo.1 skrev:
Hej!

Har försökt finna info men ej lyckats gällande huruvida jag monterar medföljande reduceringstos till min Franke köksfläkt, från 160mm till 125mm. Står ej i medföljande instruktion. Se bilder nedan. Är det så enkelt att det bara räcker att sticka på den på spjällenhetens 160mm anslutning? Det sitter rätt bra som det är med gummilisten/tätning som finns.

Flexslangen sitter ju sedan med slangklämmor mellan stos och imkanal. Men räcker de alltså så här eller måste stosen fästas ytterligare mot spjällenheten?

[bild] [bild] [bild]

Mvh

Tompatell Tompatell skrev:
Hej! måste också hitta en sån där övergång till en franke, var köpte du den?
Den följde med fläkten när jag köpte den på Ahlsell

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.