Hejsan,
Jag skall montera överskåp till köket men som alltid är jag överdrivet nervös över att borra hål på något i väggen (vatten/avlopp).
Hur tror ni att ledningarna går i väggen? Detta är troligtvis en putsad tegelvägg. Vill minnas att jag har sett i gamla ritningar att det är flertalet kanaler i väggen så känns rimligt i mina ögon att allt går i dessa, frågan är däremot vad man ansåg som rimligt för 70-80 år sedan när bostaden byggdes..
Pilarna jag har ritat är annars hur jag antar att ledningarna kan gå, vad tror ni?
Hur stora plugg bör jag rimligtvis ha för överskåpen? Undviker gärna att borra allt för djupt pga. ovan nämnda anledning.
Jag skall montera överskåp till köket men som alltid är jag överdrivet nervös över att borra hål på något i väggen (vatten/avlopp).
Hur tror ni att ledningarna går i väggen? Detta är troligtvis en putsad tegelvägg. Vill minnas att jag har sett i gamla ritningar att det är flertalet kanaler i väggen så känns rimligt i mina ögon att allt går i dessa, frågan är däremot vad man ansåg som rimligt för 70-80 år sedan när bostaden byggdes..
Pilarna jag har ritat är annars hur jag antar att ledningarna kan gå, vad tror ni?
Hur stora plugg bör jag rimligtvis ha för överskåpen? Undviker gärna att borra allt för djupt pga. ovan nämnda anledning.
Hittade en bild och detta är hur jag har tolkat det:
1. Nedersta fyrkanten är frånluftskanal från min lägenhet och den ovan är frånluft från grannen
2. Ovanför dessa ser det ut som elementrör, vattenrör och avlopp går.
Allt detta går väl antagligen lodrätt så frågan är hur djupt jag vågar borrta?
1. Nedersta fyrkanten är frånluftskanal från min lägenhet och den ovan är frånluft från grannen
2. Ovanför dessa ser det ut som elementrör, vattenrör och avlopp går.
Allt detta går väl antagligen lodrätt så frågan är hur djupt jag vågar borrta?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Montera tillbaka spisfläkt - Var sätta spjäll?
Ventilation -
Byta termostat på TA RVT - omöjlig att montera ersättare
Värme allmänt -
Befintligt innertak - bästa sätt att montera träbetongskivor
Tak & Vind -
Montera TV-väggfäste på vägg som delvis har OSB bakom
Inredning -
Hur demonterar jag detta Renova 2-vägsuttag?
El