Byggahus.se

Montera isär Parca Norrahammar?

1. L
    Medlem · Västerbotten · 179 inlägg

lillefar

Medlem
    Ska in med bergvärme och måste således ut med den gamla Parca Norrahammar pannan.

Är det nån som vet om det är möjligt att skruva isär den, eller är det råstyrka som gäller. :)

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Vilken Parca , är det en gjutjärnspanna , då går det att klä av den , den är ihopdragen med långa bultar ( sektionsbyggd ) tunga bitar

3. L

lillefar

Medlem
    Den här. :)

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Ser ut som en plåtpanna , går inte att dela , :worried: men strippa så mycket som möjligt ,
    sen är det muskler som gäller :) , det finns rivningsfirmor ,dom bär ut den , du behöver bara titta på :) , vem ska sätta in VP , en röris dom brukar ha kontakter med folk som plockar ut pannor

5. L

lillefar

Medlem

En röris, men jag (dum)snålade och tog på mig det själv.

6. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Det finns nog rivningsfirmor , skrotare på dina breddgrader oxå , du kan ju inte baxa ut den själv Klart i bitar , då blir det att fram med rondell större , mycket jobb och skitigt , har för mig att det sitter en VV-slinga i koppar där , ( går att montera ur ) många kilo koppar ( bra betalt så plocka ur den först ) sedan leja ut det , varför bryta sönder sig , kostar en peng , men pang den är ute

7. L

lillefar

Medlem
    Har ju lejt in kompisar såklart. Muskler, pizza och öl så löser det sig. :)

• Laddar…
  8. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Då så . dom får bära innan pizza öl , du måste ha en morot först :) och fresta med , lämpligt lite lukt :p glöm inte kopparn säkert 20 kilo om det är en slinga
    Strippa av så mycket som möjligt , dina kompisar kommer att gilla det :)

• Laddar…
  9. L

lillefar

Medlem
    Kopparn ska jag hålla koll på

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.