Hej jag har en fundering angående eket montering på vägg. Man får med mallar (se bild) för att märka ut skruvhålen. Min fråga är om jag skall sätta upp alla 4 mallar direkt & om dom ska vara kant i kant med varandra eller om man ska sätta upp en mall, märka ut skruvhålen & sätta upp första hyllan på väggen?
Är orolig för att när jag märk ut skruv hålen satt dit fästena & ska sätta upp hyllorna så går de inte för att någon hylla tar i den andra.
Det ska vara 4 st hyllor (kuber) totalt.
Hoppas ni förstår vad jag menar, tack!
Är orolig för att när jag märk ut skruv hålen satt dit fästena & ska sätta upp hyllorna så går de inte för att någon hylla tar i den andra.
Det ska vara 4 st hyllor (kuber) totalt.
Hoppas ni förstår vad jag menar, tack!
Jag tror du behöver en list för att hänga upp skåpen på väggen.
Den mallen är nog bara till för om du ska skruva fast eken hyllan i väggen när den står på golvet för att den inte ska riskera att välta...
Den mallen är nog bara till för om du ska skruva fast eken hyllan i väggen när den står på golvet för att den inte ska riskera att välta...
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 363 inlägg
Passa mallen mot baksidan på ett skåp och se om den är i samma storlek.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
C crazytok skrev:
Väggskenorna har jag tänkte om mallen märker ut var skruvhålen ska vara för själva skenan. Tänker jag fel?
Ibland måste man fråga innan man kommer på det själv.
Ja det är dom. Jag kunde ju bara lagt en väggskena på & kollat om hålen stämde överens med skenans, samt att mallen passade kuben vilken den gjorde.
Ibland är man inte bra smart!
Tack förr all hjälp, trevlig kväll!
Ja det är dom. Jag kunde ju bara lagt en väggskena på & kollat om hålen stämde överens med skenans, samt att mallen passade kuben vilken den gjorde.
Ibland är man inte bra smart!
Tack förr all hjälp, trevlig kväll!
C crazytok skrev:
Nu så var dom äntligen uppe! Tips från coachen om man ska sätta upp dom börja alltid med den nedersta & jobba dig uppåt. Va försiktig annars kan de ryka lite färg från väggen (kan ha hänt här)