Byggahus.se

Montera bästa Väggblandaren

1. J
    Medlem Nivå 6
    Har en Badrumsblandare som sitter på väggen, rören kommer rakt
    ut från väggen. Har bytt en del vanliga blandare på egen hand och det är inga
    problem. Vad skiljer och vad bör man tänka på vid montering av väggblandare ?
    Är det något man klarar lätt själv eller skall man lämna bort det ?
    Vad kan ett utbyte kosta med ROT, 1 timmas jobb eller vad kan det ta ?

Undrar också om jag kan få tips på blandare som håller hög kvalitet.
    Den skall helst vara vit, det kanske gör det svårare ?
    Nuvarande blandare kan jag inte se fabrikatet på men den har funkat i 27 år
    utan att ens behöva byta packningar. Jag vill att nästa blandare skall vara minst lika bra.
    Byter endast i förebyggande syfte.
    Jag har lärt mig att kvalitet är viktigt när det gäller VVS man tjänar snabbt in merkostnaden
    när man slipper problem och det håller länge.
    Har monterat billiga köksblandare och de går sönder efter 3-4 år.
    Likaså med billiga Ballofixer, de håller inte länge utan fastnar snabbt,
    Vatette är värd sitt merpris.

2. E
    Medlem Nivå 1
    Har en FM Mattson i köket har minst 15-17år, dock fått byta packning. Den har använts filtigt! Det är svårt med blandare det mesta tillverkas i Kina. Så om du köper en Mattson idag kanske den inte håller samma kvalitet! Man vet inte.

Gubben, bytte blandare i duschen själv härom dagen och det tog honom 1 timme att göra det. Han är inte rörmokare men händig! Så för en rörmokare 30 min + milersättning+ sedan vill de oftast välja ""sin" blandare. I alla fall här på landet!

Lycka till!

3. H
    Medlem Nivå 5
    Avråder från Gustavsberg, sicket skräp numera. Rasat i keramiska packningar gång på gång, och det i sommarstuga där de används två mån/år. (Tömmer och demontarar vintertid).

4. B
    Medlem Nivå 11
    Jag tror inte det går att hitta den kvalitet man kundre få på tex 80 talet idag. Alla konkurrerar med pris...enbart.

• Laddar…