Hoppas att någon men expertkunskap kan hjälpa mig och besvara denna fråga.
Det mönster jag lagt blir det en liten extra kant ca 6 cm.

Vad är bäst att göra? Att bryta mönstret av cellplastskivor som är placerade på längden? och där med få dubbelt så många skarvar mellan cellplastskivorna? Det är det över dvs 3 skiktet cellplast. Det blir svårt att såga och fästa en 6 cm bred sista bit. :confused:

Tacksam snabbt svar ska lägga det sista i morgon förmiddag. Väderprognosen säger regn på eftermiddagen.

Bör jag täcka cellplastskivorna/grunden innan vvs killarna kommer och lägger govlvärme på måndag?

• celllast.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du kapar skivorna på diagonalen och drar i skivorna åt rätt håll så ökar bredden på skivan. Sedan är det bara att skära bort den lilla tårtbiten. Det blir minimalt med spill med den metoden. Funkar även kanon när man isolerar med mineralull.

Men såga till en bit och trampa ner den så den sitter, det är ingen raketvetenskap att det måste vara helt tätt.
Vad menar du med övertäckning?
Är det lite blött så innehåller betongen än mer vatten och det finns väl dränering runt plattan.
VVS folket tycker väl inte om att det regnar på dem, men lite vatten under skorna gör inte så mycket.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.