Tror ni det går att måla denna vikdörr med glasrutor? Hur görs det i så fall? Vet inte om det är laminat eller ej i trädelen.

• Brun vikdörr med vertikala glasrutor i ett hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför skulle det inte gå?
Kanske enklare om man tar ner dörrarna och kanske delar på dörrdelarna.
Maskera glaset.
Det är nog inte laminat, är det faner du tänker på.

Protte

• Gilla
sommarstugetjej
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Varför skulle det inte gå?
Kanske enklare om man tar ner dörrarna och kanske delar på dörrdelarna.
Maskera glaset.
Det är nog inte laminat, är det faner du tänker på.

Protte
Tack för svaret! Ja faner var det jag tänkte på, blev lite tokigt där. Min erfarenhet av målning är att det kan bli tjockt och att det t ex blir svårt att stänga byrålådor som är ommålade. Denna dörr har ju ett antal "leder" med gångjärn så jag tänker att risken är att den inte går att stänga i alla leder om jag målar. Vill ju gärna att den är helfärgad även där gångjärnen sitter...

Är inte så bra på målning överlag, vilket kanske märks :crysmile:, därför jag frågade hur man bäst gör. Är det slipning, sen målning (vilken färgtyp?) och sen lack som avslut? Eller bara färg?

måla tunt tunt med linoljefärg i ett par lager så ska du se att det inte blir särskilt tjockt

• Gilla
sommarstugetjej
  • Laddar…
Om det inte handlar om byggnadsvård så hade jag nog personligen tagit bort dörren och lämnat den på sprutmålning med 2K färg.Då blir det tunt och det sitter bra och slitstarkt.

• Gilla
sommarstugetjej
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Om det inte handlar om byggnadsvård så hade jag nog personligen tagit bort dörren och lämnat den på sprutmålning med 2K färg.Då blir det tunt och det sitter bra och slitstarkt.
Det låter som en bra lösning, dörren är inte antik så det är inget byggnadsvårdsintresse i det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.