På konsumentens sida
· 3 146 inlägg
Små fönster blir stora, slutna rum blir öppna. Jakten på en egen tomt att bygga på eller ett renoveringsobjekt i Malmös Limhamn landade i en instängd och mörk villa med helt rätt tomt. Jakobsson Pusterla Arkitekter har i Villa E vänt planlösningen åt rätt hål och öppnat för ljus och utblickar.
Du kan läsa artikeln här: Mörkt sextiotalshus förvandlat till modern nutid
Du kan läsa artikeln här: Mörkt sextiotalshus förvandlat till modern nutid
Otroligt fin renovering, gillar att skisserna visas upp. Hade varit superkul att se gammal planlösning också.
Har gjort ngt snarlikt med vår 60talsvilla i eftersläpande 50talsstil-men vi gillar det röda teglet utvändigt och det är enbart vissa fönster och dörrar som skvallrar om en stor renovering!
Har gjort ngt snarlikt med vår 60talsvilla i eftersläpande 50talsstil-men vi gillar det röda teglet utvändigt och det är enbart vissa fönster och dörrar som skvallrar om en stor renovering!
20 000 kr per kvadratmeter boarea stod det tror jag. Någonstans mellan tre och fyra miljoner pistoler då? Eller är 60-talare större än 200 kvm?
Vet inte vad kåkarna kostar i Limhamn men som alltid är det väl läget, läget och läget. Det här är ett ypperligt exempel på att just läget är det enda man inte kan göra något åt. Smart och snyggt jobbat säger jag. Fast dyrt. Eller?
Vet inte vad kåkarna kostar i Limhamn men som alltid är det väl läget, läget och läget. Det här är ett ypperligt exempel på att just läget är det enda man inte kan göra något åt. Smart och snyggt jobbat säger jag. Fast dyrt. Eller?
Redigerat:
Utgångsobjektet hade ju själ som en trött gammal döende hund. Det nya tycker jag väcker en lust att gå runt och inspektera hela huset. Det har dessutom tillkommit nya vinklar och att man öppnade upp vardagsrummet ger en trevlig rymd till skillnad från originalrummet som hade rätt lågt till tak. Men det är klart att det kan vara känsligt att byta stil på ett hus. Den här typen av hus tycker jag det fungerar utmärkt att helrenovera till modern arkitektur.M MagHam skrev: