2 540 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Möjligt sälja/bli av med sibirisk ärtbuske-häck på rot?
Medlem
· Västra Götalands län
· 6 inlägg
Vi har bestämt oss för att ersätta vår häck av sibirisk ärtbuske med staket. Häcken är ca 30 meter lång, 1,3 m hög och rätt bred. Det vore synd att bara köra fem till tippen, så därför undrar jag om det finns någon marknad för uppväxta häckplantor?

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 500 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 500 inlägg
Det finns de som försöker slippa att köra gamla häckar till tippen i alla fall, som dagens Blocket-annons om 43 m Spirea-häck: https://www.blocket.se/dalarna/Hack_BukettSpirea_75011562.htm
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 797 inlägg
Det funkar inte om man får med sig en så stor rotklump som möjligt och minskar ner grenverket så att det inte är så mycket som behöver energi?
Jag tror absolut det finns en marknad för det! Det finns många som vill spara lite slantar och kan tänka sig att åka över med en kärra och gräva upp så många de vill ha. Dock kan det ju ta ett par månader att bli av med hela, men om ni inte har bråttom så tycker jag ni ska lägga ut en annons på nätet och i lokaltidningen. Finns även flera Facebookgrupper där man kan annonsera ut sånt (bortskänkesgrupper i ditt område, buskgrupper och växtgrupper osv.)
Det är ju dessutom viktigt ur ett hållbarhetsperspektiv att "återanvända" det som går och helt onödigt att slänga fina, välväxta buskar.
Det är ju dessutom viktigt ur ett hållbarhetsperspektiv att "återanvända" det som går och helt onödigt att slänga fina, välväxta buskar.
Liknande trådar
-
Sälja överbliven villaolja
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Finns det ingen hantering i landet för att skänka eller sälja överblivet byggmaterial eller verktyg?
Socialt & Projekt -
sälja/bli av med en gatulampa?
El -
Går det att sälja överbliven färg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Omöjligt sälja hus med cellplast i väggarna?
Köpa & Sälja hus