Byggahus.se
Hej!

Jag skulle behöva lite förslag på möblering av badrum. Det är tydligen riktigt svårt att bestämma sig nu när det närmar sig att ordna till avloppen.

Jag har två exempel uppritade:

Alternativ A:
bfHTuQ1.png

Alternativ B:
rrQjlD5.png

Jag skulle gärna vilja ha både dusch och badkar, men jag kan tycka att det ser lite inklämt ut. Det går inte så i badkaret och duscha då takhöjden blir 220 cm. Vad tycker ni? Rummet är på 10,5 kvadrat.

Det som är utsatt på bilderna är bara exempel på hur det skulle kunna se ut. Jag skulle vilja ha er expertis nu, kom med förslag! Jag är öppen för helt andra idéer med.

Tack på förhand.
Choom

Tycker att båda ser bra ut, gå på vilket badkar du helst vill ha?

V
Skippa badkaret och sätt dit en duschkabin med ångbad istället.
Vi har varit utan badkar i snart 30 år och har aldrig saknat det(vi har dusch+bastu).

BirgitS
C Choom skrev:
Jag skulle gärna vilja ha både dusch och badkar, men jag kan tycka att det ser lite inklämt ut
Det tycker inte jag utan det ser ut som luftiga förslag båda delarna, även om det mindre badkaret i översta bilden tar mindre plats och därmed känns väl det något luftigare.

Handdukstorken är väl onödigt långt bort från dusch resp. badkar, det är ju bra om man når handduken utan att behöva gå utanför duschen/badet. I nedre bilden kan man sätta handdukstorken mellan badkaret och duschen också.

Kanske sätta in ett vägghögskåp mellan dörren och platsen där handdukstorken är ritad för mer förvaring.
Kanske satsa på en större dusch för två. Särskilt i det övre förslaget är det ju lätt att förlänga duschen längs nedre väggen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.