Den mästerliga möbelsnickaren Torkel har låtit arkitektrita ett väldigt speciellt hus som han sedan bygger helt i trä, helt själv. Det här avsnittet är ett riktigt lyckopiller. Hämta popcornen och njut till när möbelsnickarens hantverk blir ett helt unikt hus.
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar - Möbelsnickaren bygger huset helt i trä helt själv
24 169 läst · 127 svar
24k läst
127 svar
Möbelsnickaren bygger huset helt i trä helt själv – Husdrömmar
-
På konsumentens sida · 3 266 inlägg 6 feb 19:52
-
Medlem · skåne · 1 394 inlägg 6 feb 20:576 feb 20:57 #2
Löjligt coolt hus, med detaljer som jag aldrig sett. Skulle vilje se hur det blir när allt är helt klart och tomten runt om växt till. Skulle gärna bygga något liknande, minus polen.
- Laddar…
-
-
-
Husägare · Småländska höglandet · 2 371 inlägg 6 feb 21:56
SågspånPappspikEternit
Husägare- Småländska höglandet
- Medlem sep 2020
- 2 371 inlägg
- 4 962 gillningar
- 24 bilder
6 feb 21:56 #5Jag är extremt imponerad. Allt arbete, både mängdjobben, många timmar vid hyveln, och alla smådetaljerna som bara är perfekta. Vilket bygge, vilket hus!
Ingen större risk att Torkel kan gå ner i arbetstid efter det här, han lär bli överhopad med uppdrag...
Också kul att se Ayla och Torkel som ett harmoniskt par som skrattar ihop och tar sig igenom ett sånt här projekt. (Ibland i de här programmen hänger den passivt-aggressiva smockan i luften mellan det husdrömmande paret, så icke här.)- Laddar…
-
Medlem · 27 inlägg 6 feb 22:026 feb 22:02 #6
Inte min stil alls på hus .
Men så fantastiskt duktig hantverkare han är , vilken känsla för detaljer och material
Jag är Otroligt imponerad !!!- Laddar…
-
-
-
6 feb 22:22 #9
Otroligt duktig hantverkare och fint hus.
Men arbetsmiljön?
Det saknas räcken när dom befinner sig 5m över marken och lyfter fönster. Och när dom provmonterar innertaket och balanserar på räcken och stegar är ju allt annat än säkert.
Ett fall där med ett benbrott som följd så hade SVT fått "bra tv" men huset hade inte blivit klart än på nåt år.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Trist med ett negativt inlägg jag vet men sådär får det inte gå till.Redigerat 6 feb 22:49- Laddar…
-
-
-
Medlem · Stockholm · 174 inlägg 6 feb 22:48
-
Medlem · Stockholm · 3 523 inlägg 6 feb 22:486 feb 22:48 #13
Härligt hus! Har alltid gillat träullt, har dock svårt att få det att passa in någontans i mitt "20-tals hus".
Vore kul att se hur trät ser ut om 5-10år, om det gulnar.
Har ju själv grangolv och det gulnat lite mellan de årliga såpskurningarna.- Laddar…
-
6 feb 22:54 #14
sluta vara så känslig bryr dig om dig själv istället- Laddar…
-