Skulle det fungera att bygga kortare bitar plank på platser som behöver mest insynsskydd och vindskydd, eller blir det svårt att få det snyggt när man bygger på vid senare tillfälle?

Vad finns det annars för billiga, snabba alternativ. Att bara dra presenning mellan stolpar är väl illa på olika sätt?

Redigerat:
Jag hade i så fall köpt allt virke på samma gång för att öka chansen att det ser enhetligt ut...... Kan ju skilja en del om du köper lite nu och lite nästa år och så....
Jag tänker det är som takpannor eller tegel eller klinker... Det kan skilja lite...

Ser du bara till att det är rakt/har den form du vill ha i framtiden är det inga problem. Tänk på avståndet mellan stolparna om du vill ha dessa med jämna avstånd.
Tänker du måla så kan du få stryka på ett lager färg extra på de äldre sektionerna för att de ska matcha. För rödfärg så vänta med att måla tills allt är klart.
Trät kommer skifta men det gör det även om du lägger upp en bunt och plockar ifrån då trä som ligger i en bunt med regnskydd över ändrar färg annorlunda mot det som sitter uppsatt.

• Gilla
sheds
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag hade i så fall köpt allt virke på samma gång för att öka chansen att det ser enhetligt ut...
Det blir nog lite väl stora mängder och att ha det ligga i kanske år.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.