Byggahus.se

Mockfjärdsfönster, vad har ni fått för priser från dem?

1. C
    Medlem Nivå 3
    Såg i senaste "Vi i Villa" att de har någon drive där det är "montaget på köpet". 50% ROT och sen bekostar de vänligt själva montaget. Naturligtvis finns det ingen gratis lunch, jag räknar kallt med att kostnaden läggs någon annanstans. Exempelvis fönsterpriserna. Gissar att virket plötsligt är lite dyrare, eller något annat.

I vart fall. Eftersom vi just nu håller på att begära offerter (och har fått några) så övervägde jag om man skulle se vad Mockfjärdsnissarna skulle ta för att fixa med vårt hus. Altandörr får man på köpet om man är snabb.

Vad har ni fått för priser, ni som tidigare fått offerter från dem?

2. fgo
    Husägare · Nivå 12
    vi tog in offert från dem. 5st fönster skulle de ha ca 45000kr för inkl montage (ej foder och finlir, bara ditsättning och rivning). Kändes som ett bra pris när säljaren var där, men vi kollade upp vad SP skulle ha för "samma" fönster. Det slutade på strax under 25000kr.
    Så vi valde att montera fönstren själva.

Slutsats: De bjuder kanske på monteringen men fönstren är så mycket dyrare att det är billigare att välja ett annat märke och köpa in en snickare som gör det. Sök på forumet så hittar du säkert mycket.

Har även för mig att de var med på nyheterna ang ROT upplägget.

• Laddar…