Byggahus.se

Mobilmaster för 5G kan hamna i huset

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

Nja, mast är väl inte riktigt rätt ord i det här sammanhanget. Utrustningen det handlar om ser mer ut som den router som de flesta bredbandsleverantörer i dag levererar till kunder med ADSL.
    Det är mer intressant hur man ske erbjuda datakapacitet från "masten" till resten av nätet. Jag har ju ingen större nytta av att ha 100 Mbit/s i luften mellan min 5G bas och t ex min laptop om jag inte har minst lika hög gastighet ut mot resten av världen.

3. E
    Anonym
    Skrivet av: nonie lovborn

Det blir bara värre o värre! Vi vet det vi som inte tål den nya tekniken!
    Bara den som bär skon vet var den klämmer

4. E
    Anonym
    Skrivet av: Josef Boberg

Den trådlösa tekniken-myntet har en förskräckande baksida - och då särskilt för barn och tonåringar - som jag ser det.

Ingående i sak om vad jag grundar det på ifall Du googlar på MOBIL-IT-SMOG = STRESS = HJÄRNSJUKDOMAR

I o f s så kan jag ha fel i detta - men det kan jag ej föreställa mig att jag har.

5. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

Det värsta är kanske ändå inte för oss som inte tål tekniken, vi har ett varningssystem och kan åtminstone försöka hålla oss undan. De som inte blir sjuka drabbas sakta av symtom som de inte kan (och vill) relatera till mikrovågssyndromet. Cancern ökar lavinartat,framför allt bland de som bott några år nära en mobilmast, likaså ADHD,( många barn blir normala vid borttagandet av trådlös teknik,) kraftigt försämrat närminne hos personer i alla åldrar särskilt skolbarnen enligt många lärare. Sömn och hjärtstörningar m.m. En kvalificerad gissning är att vi har nått vägs ände innan 2020. Ingen vill väl ödelägga sina barns liv ? SÖK INFO OM RISKERNA

6. E
    Anonym
    Skrivet av: Mats Påhlsson

Varför skulle man vilja ha mer hastighet än den som levereras via 4G?
    Till en mobil dessutom...?

Jo Jag vet att det finns 4G-modem att ha till datorn, MEN strålningen är så pass farlig att den inte skall användas som en bredbandsuppkoppling i hemmet...

Sjukt...

7. E
    Anonym
    Skrivet av: bibbi

Helt sjukt! Var ska de elöverkänsliga bo om det blir en basstation i varje lägenhet? Fattar dom inte att det är farligt???? Vart ska detta sluta kan man undra...