Hej!
Jag o min sambo har sett på många olika hus, o har nu bestämt oss för Mjöbäcksvillans Lindsdal.
Är det någon som har byggt eller bygger ett av Mjöbäcksvillans hus? Berätta! Vi vill veta allt!
Eller har någon har hört något negativt om dem o därför avstått från att bygga med dem?
Tacksam för alla svar!
Jag o min sambo har sett på många olika hus, o har nu bestämt oss för Mjöbäcksvillans Lindsdal.
Är det någon som har byggt eller bygger ett av Mjöbäcksvillans hus? Berätta! Vi vill veta allt!
Eller har någon har hört något negativt om dem o därför avstått från att bygga med dem?
Tacksam för alla svar!
Vi har beställt villa Tidensborg från Mjöbäcksvillan ett
enplans hus på 150kvm, allt han fungerat mycket bra och känns seriöst, vi har kompisar som har byggt med dom och även dom har varit super nöjda!!!
Man får bra priser på tillval och dom har gett oss många goda råd.
hoppas att ni blir lika nöjda som oss och lycka till
MVH Maria
enplans hus på 150kvm, allt han fungerat mycket bra och känns seriöst, vi har kompisar som har byggt med dom och även dom har varit super nöjda!!!
Man får bra priser på tillval och dom har gett oss många goda råd.
hoppas att ni blir lika nöjda som oss och lycka till
MVH Maria
Jag har inte direkt erfarenhet av Mjobacksvillan men daremot av Vastkuststugan och Team Boro (i princip samma foretag) ochy det ar bara positivt. Pa huvudkontoret i Mjoback ar de valdigt trevliga och hjalpsamma. Nu skall det sagas att spaden inte ar i marken annu men sa har langt ser det valdigt bra ut.
Hej,
Vi skall också bygga Lindsdal huset eller Kullaberg som den nya versionen heter. Vi har också fått mycket positivt intryck av personalen från Mjöbäcksvillan, så änsålänge ser allt bra ut. Men det är dock en bit kvar, vi har precis fått tomt! :-/
Vi skall också bygga Lindsdal huset eller Kullaberg som den nya versionen heter. Vi har också fått mycket positivt intryck av personalen från Mjöbäcksvillan, så änsålänge ser allt bra ut. Men det är dock en bit kvar, vi har precis fått tomt! :-/
Vill bara utfärda en stor VARNING och AKTSAMHET om man har med MJÖBÄCKSVILLAN att göra! Dom har byggt vårat hus i Sthlms trakten...och det har bara varit problem från början till slut! Från arbetsledare som inte tagit sitt fulla ansvar till hantverkare som har varit helt inkompetenta och urusla. Sen har vi haft en hel del besiktningsanmärkningar som inte blivit åtgärdade långt utanför tidsramarna och till råga på allt så har dom mage att ta in jurist som försök att håva in de sista pengarna vi haft innestående...när det hela tiden är dom som inte uppfyllt sitt kontraktsåtagande. Vi har hela tiden fått stöta på för att överhuvudtaget saker och ting ska bli gjort. URDÅLIGT!!! Som kund är vi MISSNÖJDA till 1000. Detta har nu pågått i några år...så vi är bra less att ha att göra med dom! Största problemet har nog varit arb.ledaren...men ingen annan på företaget har ju heller verkat vilja reda upp det så att vi som kund ska bli nöjda!
>
Så gå inte på deras "glassiga" löften i broschyrer! Om du mot förmodan ändå ska göra en "affär" med dom...Var väldigt noga med följande:
- Vid kontraktsskrivandet se till att säljaren verkligen skriver ner alla detaljer som ni muntligen kommer överens om, så att inget är oklart i själva kontraktet vid byggandet och när arb.ledare tar över.
- Vid all kontakt med företaget...se till att det sker via brev/mail...så att du har allt svart på vitt...Muntliga överenskommelser är inget att lita på!
- Ha även koll på hur dom fakturerar! Vi märkte nämligen att vi hade blivit debiterade förseningsränta på nästan samtliga delinbetalningar. När det i kontraktet står att det ska betalas inom 10 dagar från att kund fått fakturan...så gjorde Mjöbäcksvillan som så att dom räknade från det datum dom skrivit ut den...Innan den då nått oss som kund så hade det ju gått någon/några dagar. FRÄCKT SÅ IN I NORDEN!! >
Skulle kunna skriva en hel rysare om vad vi fått upplevt...men för tillfället så orkar jag inte. Har varit så jobbigt...så nu vill man bara glömma. Men tyvärr så är vi inte riktigt färdiga med dom ännu...Det är en liten "detalj" kvar för dom att åtgärda...Ska bli intressant att se hur låååång tid det kommer att ta....*suck*
Pegasus, vem är det som strulat? Mjöbäcksvillan, entreprenören, försäljningsbolaget eller allihop?
*suck*....Vet inte om jag orkar dra allt...Försöker liksom glömma...och gå vidare! :'(
Vi har haft totalentreprenad med Mjöbäcksvillan. Så så här i efterhand är det bara att konstatera att det mesta inte har funkat smärtfritt precis...*dubbelsuck*
Det mesta problemen har legat på arbetsledaren som inte verkat kompetent för sitt jobb! Så vi har väl kanske haft "oturen". Men när vi även via brev/mail kontaktat företaget så är det inte någon annan på högre post som tagit itu och sett till att vi blivit nöjda precis. Kanske för att dom vill hålla sina anställda bakom ryggen och låta oss kunder ta alla smällar...Vad vet jag?! Kanske för att vi haft rätt i de klagomål vi haft...och vi hela tiden ifrågasatt både det ena och det andra...Varit "jobbiga" kunder med andra ord...och sånt gillar dom nog inte!
Säljaren vi hade kontakt med var väl heller inget att hänga i julgranen...märkte redan vid kontraktsskrivandet att personen inte visste så mycket när vi ställde våra frågor. Inte heller skrev säljaren ner allt till punt och pricka, det vi kommit överens om hur vi skulle ha...vilket ledde till problem senare...*suck*
Man lär så länge man lever!
Vi har haft totalentreprenad med Mjöbäcksvillan. Så så här i efterhand är det bara att konstatera att det mesta inte har funkat smärtfritt precis...*dubbelsuck*
Det mesta problemen har legat på arbetsledaren som inte verkat kompetent för sitt jobb! Så vi har väl kanske haft "oturen". Men när vi även via brev/mail kontaktat företaget så är det inte någon annan på högre post som tagit itu och sett till att vi blivit nöjda precis. Kanske för att dom vill hålla sina anställda bakom ryggen och låta oss kunder ta alla smällar...Vad vet jag?! Kanske för att vi haft rätt i de klagomål vi haft...och vi hela tiden ifrågasatt både det ena och det andra...Varit "jobbiga" kunder med andra ord...och sånt gillar dom nog inte!
Säljaren vi hade kontakt med var väl heller inget att hänga i julgranen...märkte redan vid kontraktsskrivandet att personen inte visste så mycket när vi ställde våra frågor. Inte heller skrev säljaren ner allt till punt och pricka, det vi kommit överens om hur vi skulle ha...vilket ledde till problem senare...*suck*
Man lär så länge man lever!
Vi valde bort Mjöbäcksvillan för att det kändes som att säljarna vi hade kontakt med inte var helt ärliga och ganska okunniga om husbygge. Sen var vi och tittade på ett nyproducerat hus som hade väldigt stora sättningar och det gjorde att vi tappade lusten för dem helt och hållet.Pegasus skrev:
Anledningen till att de inte verkade helt ärliga var att de försökte få oss att skriva på ett kontrakt som i själva verket var tre avtal. Även om de inte sa totalentreprenad så verkade det som att de försökte göra sken av att det var en totalentreprenad vi skulle få.
Ja...där ser man...Härligt att höra att ni "klarade" er ifrån dom i alla fall!
Det gäller hela tiden att man "vågar" ifrågasätta allting och inte förlita sig på vad "experterna" säger. Men man är ju oftast en 1-gångskund när det gäller att köpa/bygga hus...och då förlitar man sig ju gärna på att säljare-arb.ledare vet vad dom säger och gör...
Så gott folk som går i husbyggartankar...Ifrågasätt ALLT! Tro inte på fagra löften!
Det gäller hela tiden att man "vågar" ifrågasätta allting och inte förlita sig på vad "experterna" säger. Men man är ju oftast en 1-gångskund när det gäller att köpa/bygga hus...och då förlitar man sig ju gärna på att säljare-arb.ledare vet vad dom säger och gör...
Så gott folk som går i husbyggartankar...Ifrågasätt ALLT! Tro inte på fagra löften!
Min man och jag är intresserade av en husmodell som Mjöbäcksvillan har (Poppelgården). Vi är på väg att skaffa tomt utanför Knivsta (mellan Uppsala och Sthlm). Eftersom det har varit semester och allt har vi inte fått kontakt med ngn av försäljarna på HusExpo i Sthlm, men nu när jag läser era insändare vet jag inte om jag/vi vill göra ta kontakt med dem. :-/
Vi funderar på helentrepenad..., frågan är om man kan ta kontakt med annan försäljare som inte hör till Sthlm och prova om det känns bättre...
Hur det blir med arbetsledare, blir samma arbetsledare som finns i Sthlm, eftersom huset skulle i så fall byggas mellan Uppsala och Sthlm ???
Vi funderar på helentrepenad..., frågan är om man kan ta kontakt med annan försäljare som inte hör till Sthlm och prova om det känns bättre...
Hur det blir med arbetsledare, blir samma arbetsledare som finns i Sthlm, eftersom huset skulle i så fall byggas mellan Uppsala och Sthlm ???