Mitt älskade ruckel på prärien

15k läst  37 svar

Nästa tråd i Socialt & projekt
  1. E
    Medlem · Nivå 5
    0DDC6B4E-1024-4CE1-AC11-5D912CCDA037.jpeg 81624830-0639-443F-B909-168A7F37CE67.jpeg CCF3E771-BABE-404D-B010-45D606A7C4F9.jpeg
    Köpte efter min separation ett litet hus ute på landet. Som bäst kan det på mäklarspråk beskrivas med ”har potential” och för den händige.

Papper på när exakt det är byggt saknas. Men baserat på konstruktion och material i grundkonstruktionen så gissas det på 1910-1920.

Häng med när jag lyfter mitt älskade ruckel och sakta förvandlar det till mitt egna lilla slott!

2. Lärospånet
    Renoverare · Nivå 7
    Det ska bli spännande att se! Har du några interiörbilder?

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 19
    Ja, verkligen spännande! Jag tycker att det har potential på ren svenska, i alla fall av bilderna att döma.

Det där som ser ut som ett öppet hål, är det ett fönster eller en dörr som saknas?

4. E
    Medlem · Nivå 5
    Det kommer till kvällen. :)

5. E
    Medlem · Nivå 5
    Vad kul!

Tidigare ägare satte in ett högt fönster som går från golvet och en bra bit upp mot taket. Antar att glaset inte syns pga skuggan men där sitter glas i. :)

6. J
    Medlem · Nivå 8
    Ska bli kul att följa! Lycka till! Förre ägaren hade iallafall investerat i ett larm :)

7. harry73
    Allvetare · Nivå 20
    Huset ser så bekant ut att jag fick kolla om det inte var en av våra 'grann'hus (på pålandetspråk), men det var det inte.

Grattis till huset i alla fall och det blir spännande att se vad du gör med det.

• Laddar…
  8. H
    Medlem Nivå 10
    Vad behöver göras och vad ska du göra?

9. T
    Medlem Nivå 9
    Nu kommer jag här som en bibelförsäljare som knackar på hos alla nyinflyttade.

"Jag vill bara informera om..." den ideella föreningen Skånska Gårdar som är en trevlig gemenskap om man äger ett äldre skånskt hus. Föreningen förmedlar kunskap och kurser angående hur man vårdar gamla hus på ett för huset (och därmed för kapitalet) bra sätt. http://www.skanskagardar.se/
    Det behöver inte ens vara i särskilt välbevarat originalskick.

Gamla hus behöver annan omsorg än de råd man får på XL Bygg m.fl.

10. K
    Medlem · Nivå 5
    Detta ska bli spännande att följa, det ser ut som ett mycket trevligt och mysigt litet hus.

Vad har du för direkt planer? Invändigt, blir det ny planlösning, renovering eller återställande av originalskick? Trädgård? Verkar tak och liknande OK eller funderar du på att byta?

11. Snigla
    Allvetare Nivå 22
    Spännande, ser fram emot att hänga med på din "resa" !
    .. passar också på att önska lycka till med allt (y)

Med vänlig hälsning, Sandra

12. F
    Medlem Nivå 13
    Spännande, huset har potential! Jag hade rivit de fula påbyggnaderna:).

13. Lärospånet
    Renoverare · Nivå 7
    Håller med dig, möjligen användbara under renoveringsarbetet, men sen har dom sannolikt gjort sitt. Vi får se vad TS själv har för planer!

14. K
    Medlem · Nivå 5
    Det ser ut att finnas ett fristående litet trevligt brygg/bykhus? Sådant är alltid trevligt att ha(y)

• Laddar…
  15. K
    Medlem Nivå 1
    Har gjort precis samma sak, efter min separation har jag köpt ett ruckel på landet, jag flyttar dit på måndag (nja får bo i husvagnen ett tag på tomten ) och ska börja renovera efter nyår. Det ska bli kul att följa ditt projekt :)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: