32 528 läst ·
97 svar
33k läst
97 svar
Mitsubishi Ecodan fördubblad strömförbrukning i nov.
Har en Mitsubishi PUHZ-SW100YAA+1 Ecodan tank EHST-20C-YM9C installerad 2019 och såg nu i Greenely-appen att vi gjort av med 800kwh mer ström i nov. i år jämnfört med nov. i fjol. Har inga andra förändringar i hushållet som kan förklara saken.
Har ökat värmen 3-4gr. i + och - menyn istället för att justera värmekurvan men det kan väl inte förklara saken. Elpatronen går in titt som tätt också och det är + grader ute..
Tycker att den går mycket längre tid också. Vi hade strömavbrott i månadsskiftet om det kan ha ändrat någon inställning för jag tycker inte det ser ut som innan. Kör på värmekurva och har ingen rumsgivare. Skickar in några bilder på inställningarna också
Har ökat värmen 3-4gr. i + och - menyn istället för att justera värmekurvan men det kan väl inte förklara saken. Elpatronen går in titt som tätt också och det är + grader ute..
Tycker att den går mycket längre tid också. Vi hade strömavbrott i månadsskiftet om det kan ha ändrat någon inställning för jag tycker inte det ser ut som innan. Kör på värmekurva och har ingen rumsgivare. Skickar in några bilder på inställningarna också
Har du minus 20 ute? Jag hade problem med min lvvp där de var mycke elpatronsdrift, visade sig att kompressorn i utedelen hade gått sönder, nu hade ju dock min pump 6 år på nacken, men värt att ta ut en tekniker för att kolla till hur de mår!
Nej 7+.Såg nu att den av någon anledning står på rumsgivare som inte finns. Ändrade till värmekurva och då försvann 20- från menyn. Patronen verkar dock gå in lite fortfarande.J jenslun skrev:
Tog en snabbdusch nu på 10 min och varmvattentempen på v-pumpen sjönk ner till 42 grader och det tror jag inte den gjort tidigareJ jonte59 skrev:
Nu har den börjat låta likadant igen som förra gången den var trasig med högt skärande ljud från utedelen men effekten är fortfarande hyfsad fast ändå lite sämre. Den nya kompressorn är bara 6 veckor gammal och dom 4 första veckorna var den nästan ljudlös, bara lite fläktljud.
Nu när vi hade 14- ute så hade vi 18 grader inne Kan det finnas andra orsaker till detta ljud eller jag skall gå på firman igen?
Nu när vi hade 14- ute så hade vi 18 grader inne Kan det finnas andra orsaker till detta ljud eller jag skall gå på firman igen?
Jag har en SW75 och kompressorn låter väldigt mycket, i synnerhet när det är minusgrader ute. Även fläkten låter riktigt mycket.
Detta är särskilt när det bildas frost på lamellpaketen, av någon anledning är den väldigt sen på att frosta av, kan gå 2 timmar mellan avfrostning.
Kan detta vara något du upplever nu när det är ordentligt kallt ute? Kan du lägga upp en film på ljudet ?
Detta är särskilt när det bildas frost på lamellpaketen, av någon anledning är den väldigt sen på att frosta av, kan gå 2 timmar mellan avfrostning.
Kan detta vara något du upplever nu när det är ordentligt kallt ute? Kan du lägga upp en film på ljudet ?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer