Hej!
Jag har snickrat ihop en dörröppning av planhyvlad furu där det så småningom ska sitta skafferidörrar.

i mitt stressiga tillstånd så glömde jag täcka över kvistarna med kvistlack och måla med snickeri häftgrund direkt istället.
Jag är inte så sugen att behöva slipa ner allting igen och undrar om jag kan måla med kvistlack över hela ytan och få önskat resultat?
Alla produkter är från Nordsjö om det spelar någon roll. Hoppas på någon vänlig själ med kunskap som kan svara / mvh

T
Kan du se kvistarna igenom grunden så lacka dem nu och sen måla grund igen. Frågan är om täckfärgen fäster så bra på bara kvistlacken så om du målar hela hela karmen med kvistlack så blir det nog till att grunda om på den innan lackfärgen men kolla med Nordsjö, det är deras produkter. :)

T Testarn skrev:
Kan du se kvistarna igenom grunden så lacka dem nu och sen måla grund igen. Frågan är om täckfärgen fäster så bra på bara kvistlacken så om du målar hela hela karmen med kvistlack så blir det nog till att grunda om på den innan lackfärgen men kolla med Nordsjö, det är deras produkter. :)
Bra ide jag skickar iväg en förfrågan till nordsjö ! Tackar !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.