Missnöjd med plåtarbete.

750 läst  7 svar

1. davakingen
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    Jag hade hem en plåtslagare för att fixa lite plåtar och bleck till några fönster jag bytt. Jag tycker tillbockningen ser bra ut. Tyvärr är montaget bedrövligt, de har repat och bucklat varenda plåt. Önskar tios på vad jag ska göra. Ska jag erbjuda honom att göra om och rätt eller bara betala för materiel och ta hit någon som kan byta ut? Bilderna är bara några exempel. Vid en altandörr så glipar det flera mm mellan nitarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    1A9059B2-73B4-493C-BBA7-88782C3DAE8F.jpeg
    00DC7F27-D0E0-499C-AF53-26964E37EB15.jpeg
    AC78E372-7120-4395-A9BD-E2E0DCF741F2.jpeg

2. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Kalla dit chefen på firman och säg att du inte är nöjd. Börja med det.
    Du har inte rätt att åtgärda på hans bekostnad utan att han haft en chans att rätta till felet först.

3. davakingen
    Medlem Nivå 1
    Tack,
    Jag kontaktade honom och han lovade att fixa det. Han blir inte nöjd förrän jag är det, sa han. Det låter ju lovande.

4. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Härligt att höra!
    Så får vi hoppas att han står vid sitt ord :D

5. davakingen
    Medlem Nivå 1
    Jättetrevlig kille är det. Han skulle lösa det i veckan

6. S
    Medlem · Nivå 7
    Det finns lackstift för sånt där. Jag antar att det är plåt från Plannja. Be att få ett sånt lackstift med samma färgkod och lite rabatt.

7. davakingen
    Medlem Nivå 1
    Han gör nya plåtar och byter ut eftersom de blivit buckliga också. Bättrar på där det går.

8. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Bra att du tog kontakten!
    Så många som istället knyter näven i fickan och skriver sura mail och skickar fakturor på jobb som en hantverkare fått uppdrag att göra för att ordna det som den första misslyckats med.
    Bara jobbigt att reda ut sedan

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: