Hej!
Tänkte kolla om någon vänlig själ skulle kunna förklara vad detta är för "fläckar" i vårt badrumstak? Detta är ett sänkt tak med (jag antar) gipsskiva. Vi har problem med ventilationen, bor i sekelskiftslägenhet.
Jag skulle säga att det mer än missfärgat än regelrätt fläck.
Min fråga är, tror ni att detta är en reaktion på fukt i färgen eller något värre? Alltså från fukt underifrån eller att det trängt in i taket? Skulle helst inte vilja riva taket men gör ju det man måste.
Tacksam för hjälp!
.
-
-
Medlem · Sörmland och stan · 15 892 inlägg 6 feb 12:30
Claes Sörmland
Medlem- Sörmland och stan
- Medlem apr 2015
- 15 892 inlägg
- 24 888 gillningar
- 1 412 bilder
6 feb 12:30 #2Nån gammal fuktskada. Oklart om det har droppat från t ex nån ledning ovanför det sänkta taket eller om taket hänger ned så att sensommarens kondens rinner dit och orsakar skadan underifrån s a s. Måla över och utvärdera efter 6 mån?
- Laddar…
-
6 feb 15:22 #3
Stort tack för snabbt svar! Visst ser det mer ut som en gammal skada isåfall? Jag bott i lägenheten i två år och den har alltid varit där, kanske att det blivit något större. Inte säker. Men om det skulle vara en pågående läcka hade det väl sett annorlunda ut, tänker jag?
Jag ska ta hit en snickare som får titta på det. Tack igen. -
Medlem · Sörmland och stan · 15 892 inlägg 6 feb 15:25
Claes Sörmland
Medlem- Sörmland och stan
- Medlem apr 2015
- 15 892 inlägg
- 24 888 gillningar
- 1 412 bilder
6 feb 15:25 #4
Jag skulle som sagt måla om och ser det bra ut ett halvår senare så är det lugnt. Det är inte så att badrummet i lägenheten ovanför läckte för många år sedan och några droppar tog sig igenom och gav denna missfärgning? Föreningen kanske har dokumentation?