Byggahus.se

Missfärgad våtrumstapet

1. FG
    Medlem · Göteborg · 809 inlägg

FG

Medlem
    Vi valde ljus våtrumstapet när vi gjorde om ett av våra badrum för sisådär 1,5 år sedan. Nu visar det sig att den har missfärgats i duschhörnan. Den har gulnat lite med rinningar. Det syns inte jättemycket men jag trodde i min enfald att en våtrumstapet håller sig fin längre än två år. Troligtvis har den missfärgats av schampo och balsam.

Jag har förstås försökt tvätta bort detta utan framgång. Någon kanske har tips på kemikalie? Hittills har jag prövat med Yes och oxalsyra utan resultat.

2. SysterNett
    Husägare · Stockholm · 563 inlägg

SysterNett

Husägare
    Kan du ta en bild så är det lättare att ge råd.

3. kitco
    Renoverare · södermanland · 231 inlägg

kitco

Renoverare
    Har själv försökt med allt utan resultat tyvärr, det går inte att ta bort dessa det är själva plasten som blir missfärgad.

4. Hojte
    Nybyggare · Halland · 683 inlägg

Hojte

Nybyggare
  5. FG
    Medlem · Göteborg · 809 inlägg

FG

Medlem
    Jag tror inte att det skulle synas på bild eftersom det är så lite. Märkte av det nu när jag städade och tyckte att det var tråkigt att det missfärgats efter så kort tid.

Misstänkte att det så var fallet.

Det är inte riktigt så illa som det låter för det är en lägenhet som vi hyr ut och roomservice ingår inte i hyran. :)

Vi har våtrumstapet i sommarstugan som är över 30 år gammal och den har inga missfärgningar, men den är å andra sidan mörkt blå-blommig. Det kan vara något att ta med sig till nästa gång att inte välja en allt för ljus tapet.

Tack för era svar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.