Byggahus.se

Mio Färgpalett från 2005?

1. pacman42
    Medlem · 6 950 inlägg
    Någon som har en färgpalett från Mio/Nordsjö från 2005? Letar nämligen efter den beige-aktiga färg som fanns i den som accentfärg tillsammans med Mio Cappucino. Den senare har vi kvar färgkod och färg från, men den beigea gärgen klarar inte ens färgaffären att skaka fram. De har försökt i två veckor utan att lyckas (det blir hela tiden för mörkt och för rött, de skulle behöva glödlampor istället för lysrör i affären - samma resultat blir det med spektralanalys), så nu börjar jag bli desperat...

Jag har även mailat Mio och Nordsjö, dock utan resultat än så länge...

Någon som har information eller tips om vilken färgnyans det kan vara? Det närmaste de kommit på färgaffären är YO:24, RO:2, SS:16 på 4L färg, men den är fortfarande för mörk...

2. L
    Medlem · 10 inlägg
    Hej. Hur gick det med färgkoden? Jag behöver bryta till färgen Mio Sand och jag har varit till två färgbutiker som båda misslyckats. Mvh

3. pacman42
    Medlem · 6 950 inlägg
    Hej.
    Det slutade med för mörk färg varje gång, trots avläsning av färgprover hemifrån och målning av den färgslatt jag hade kvar. Till slut tog jag den för mörka färgen och blandade själv med vitt till dess att det blev näst intill identiskt. Fick måla och blanda några gånger innan det blev bra, men det gick fortare än att blanda hemma än i färgaffären i alla fall...