Byggahus.se

Ministern: "Det är friggebodar så jag behöver inte bygglov"

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    • Svara
  2. stefancrs
    Medlem Nivå 12
    • Svara
  3. B
    Anonym
    Det är väl inte hela världen att han har byggt svart men det är hela världen att han ljuger. Ska bli kul att se hur länge den här regeringen överlever. En samling amatörer.

• Svara
  4. B
    Allvetare · Nivå 14
    Annars vore det ju kul om vem som helst kunde använda hans byggen som prejudikat: "Jodå, att uppföra en friggebod 8 km från bostadshuset är absolut att betrakta som 'i anslutning till huvudbyggnaden', se bara här..."

Men egentligen tycker jag att Åsa Romsons husbåt målad med förbjuden kopparbaserad bottenfärg är en ännu grövre "miss". Varenda båtägare VET att kopparbaserad bottenfärg är förbjuden (men man vet OCKSÅ att den är mest effektiv...), så att hon påstår att hon inte visste (och dessutom är miljöminister) känns VÄLDIGT genomskinligt.

Redigerat 12 nov 2014 09:47
    • Laddar…
    • Svara
  5. G
    Anonym
    Ja det är hela världen om/att han ljuger.Och ja den här nya regeringen är en besvikelse, helt otroligt. Även gänget i Stockholms stadshus och det de orsakar för Stockholm nu. Jag tvekade vilket block jag skulle rösta på, valde Alliansen till slut och inser till fullo att det var det enda rätta. Stefan Löwén är en bra person och några till i hans regering, men i det stora hela...det känns som att åter träda in i 70-talets grå odynamiska Sverige. Alliansen gjorde en del tabbar, men viljan, helheten är en helt annan än gråsuggorna nu.

• Svara
  6. K
    Medlem · Nivå 11
    Hur som helst är det väl preskripterat nu. Så varför bråka om det.
    Håller med b8q om att Romson är en större skurk.

• Svara
  7. P
    Medlem · Nivå 13
    Nog för att politiker i alla tider varit hycklare men den nuvarande regeringens medlemmar slår nog ändå någon slags rekord...miljöministern målar sin båt med miljöfarlig bottenfärg, landsbygdsministern bygger svarta bodar på sina marker...vad kommer härnäst, justitieministern rånar banker på fritiden?!

"Leva som man lär" är inte direkt röd-grön-rosas starkaste ledstjärna.

Minns Yvonne Ruwaida (MP) som motiverade sina excesser i taxiresor med att hon var mycket viktigare än andra människor. Alla andra ska åka kommunalt men hon skulle minsann åka dieselbil överallt.

Det är väldigt talande att Alliansmedlemmar avgår för relativt små överträdelser medan de röd-grön-rosa klamrar sig kvar med näbbar och klor trots massiva övertramp...

• Svara
  8. G
    Anonym
    Själv har jag åtta Friggebodar och sex Attefallshus. Sluta larva er nu!

• Svara
  9. Korvgubbe
    Medlem · Nivå 9
    Men hallå?! Har du helt missat att det var hennes sambo med kamrater som köpte färgen? Alltså vita, heterosexuella medelåldersmän! Klart det inte är hennes fel att hon målade sin båt med en färg hon har varit drivande i att förbjuda...

• Svara
  10. DanielF
    Allvetare Nivå 13
    "vita, heterosexuella medelåldersmän"
    Jaså, sådana jävlar borde man inte få låta gå lösa i samhället!

• Svara
  11. V
    Medlem · Nivå 12
    Hon tankade väl dessutom grön diesel om jag inte minns fel??

• Svara
  12. M
    Medlem Nivå 17
    Väldigt liten chans att ha byggt svart, de där går som ekonomibyggnader. Oavsett om man är minister eller ej.

• Svara
  13. M
    Medlem Nivå 17
    Det kan vi, men vi kallar det ekonomibyggnad och det kräver att man har jord- eller skogsbruk. Ledsen villaägare, andra regler för er.

• Svara
  14. O
    Bannad · Nivå 15
    Tänk att man dessutom får placera flera friggebodar.... eller var de bara på 5kvm ?:p

• Svara
  15. O
    Bannad · Nivå 15
    Sen är den här regeringen en lustig samling... miljöministern använder förbjuden bottenfärg på sin båt och utbildningsministern har själv knappt slutat skolan... Landsbyggsministern har ingen koll på byggloven...

• Svara