Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Minigrävare (micro) 0,9ton VS dränering

1. M
    Medlem · Halland · 2 192 inlägg

Markarbetaren

Medlem
    Häftigt!
    Är det en 65'a du har monterat där eller?

2. H
    Verktygstokig · Värmland · 2 379 inlägg

Hallerudsbo

Verktygstokig
    nej det är en BBC 24W.
    För att få lite bättre fjutt och vatten spolning om jag skulle vilja ha det.

• Laddar…
  3. F
    Medlem · stockholm · 311 inlägg

fixarpelle

Medlem
    Jag är mest förvånad att det fyngerar med en så liten maskin.
    Sist jag skulle gräva hyrde jag en liten maskin men jag kom inte ens ner i backen (tjockt gräslager med mycket rötter, lerjord, sten och inte jätte djupt innan stenhäll, det är väldigt hårt att gräva på min tomt).
    Jag trodde inte det var sant och försökte ett tag men fick ringa hyrfirman och byta mot en 1,8t som klarade av att gräva i jorden.

Vad kostade grävaren?

4. T
    Medlem · 14 inlägg

Tommy_78

Medlem
    Oj! Kan inte jämföra men har inte haft några problem här. Den verkar vara bra stark för så liten motor. Lyfter otroligt bra och gräs har inte varit ett bekymmer alls.
    Den kostade 59.000 plus moms. Då ingick en liten skopa med tänder. Jag köpte även en fast planeringsskopa på 60cm (tiltbar var slut). Finns även gripklo, hammarborr och jordborr till den. Köper jag jordborr blir nog ganska populär bland grannarna vid staket bygge haha

5. P
    Medlem · Halland · 290 inlägg

Petter Forsen

Medlem
    Var köpte du den?
    QUOTE="Tommy_78, post: 4305627, member: 364367"]Oj! Kan inte jämföra men har inte haft några problem här. Den verkar vara bra stark för så liten motor. Lyfter otroligt bra och gräs har inte varit ett bekymmer alls.
    Den kostade 59.000 plus moms. Då ingick en liten skopa med tänder. Jag köpte även en fast planeringsskopa på 60cm (tiltbar var slut). Finns även gripklo, hammarborr och jordborr till den. Köper jag jordborr blir nog ganska populär bland grannarna vid staket bygge haha[/QUOTE]

6. T
    Medlem · 14 inlägg

Tommy_78

Medlem
    [/QUOTE]
    Jag bor i Norge, Trondheim. Köpte den hos en handlare här. Tror märket "Sino" är samma som "Rhinoceros" i övriga världen.

7. M
    Medlem · Halland · 2 192 inlägg

Markarbetaren

Medlem
  8. H

Hallerudsbo

Verktygstokig
    Ja man får ju oftast vad man betalar för.

därför skulle jag hellre köpa en begagnad maskin av känt märke än en maskin Made in china.

• Laddar…
  9. V
    Medlem · örebro · 1 785 inlägg

växelventil

Medlem
    Jösses vad avis jag blir.Har beställt en minigrävare och behövs.Den där borrigen skulle man haft i sommras.

10. H

Hallerudsbo

Verktygstokig
    ja fy faan den ångrar jag inte att jag byggde.
    Där jag borrade och tog bort Sten.
    Där gjöt jag i slutet av september.
    Förra veckan fick jag slutbesked av kommunen.

på bilden är det inte helt klart.

tänkte sälja grävaren nu, men jag tycker den är så bra så tror den får va kvar som en leksak.

• Laddar…
  11. J
    Medlem · Västra Götaland · 146 inlägg

jonasz

Medlem
    grymt utförande av balken, har du några skisser eller bilder på utförandet, skulle behöva något liknande till mina maskiner

12. H

Hallerudsbo

Verktygstokig
    Har inga skisser.
    Utgick från en bild på nätet bara.
    Sen tog det ca 2-3 timmar att bygga den.
    Ska bygga om lite framöver så jag får en elektrisk ventil till luften så kan jag sitta i grävaren och styra det.

h-balk med en stålplatta på för hammaren.
    Sen hade vi en del på jobbet som skulle kastas, front borrstöd till Atlas tunnelborrigg som jag använde.
    Då får man i gummi bussningar som stöd till borrstålet.
    Bergdubb längst fram för att hålla stöd mot berget.
    Och en hållare bak till vinschen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.