392 läst · 3 svar
392 läst
3 svar
Mini-FTX till gäststuga, tips?
Hej.
Är på jakt efter lite vettig ventilation till gäststugan som också används som kontor året runt. Vill gärna se till att ha bra luft men också inte bara ventilera ut all varmluft och har då sneglat på miniftx. Flera har lyft Mitsubishis variant men den är för stor i sin rektangulära form där jag kan ha ventilen placerad. Jag är på jakt efter en som till bara är en aningen större väggventil (en väggventil) men som gör jobbet. Vad har ni för tips där ute på något ni skaffat och varit nöjda med?
Är på jakt efter lite vettig ventilation till gäststugan som också används som kontor året runt. Vill gärna se till att ha bra luft men också inte bara ventilera ut all varmluft och har då sneglat på miniftx. Flera har lyft Mitsubishis variant men den är för stor i sin rektangulära form där jag kan ha ventilen placerad. Jag är på jakt efter en som till bara är en aningen större väggventil (en väggventil) men som gör jobbet. Vad har ni för tips där ute på något ni skaffat och varit nöjda med?
Tänk på att mini ftx jobbar parvis dvs. 2 behövs och växelvis som tilluft/frånluft. Men annars så den nog användbar i mindre ytor.P PochM skrev:Hej.
Behövs alla vara parvis? Fungerar det inte med till och från omvartannat från en och samma? Även om det så klart kanske är bättre med flera om det är större ytor.H Håbbe01 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Inkoppling av vatten till gäststuga
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Byggplast eller ventilation när jag bygger om förråd till gäststuga?
Grund & Markarbeten -
Gäststuga: Från teori till praktik
Fritidshus -
Nätverkskabel till gäststuga?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur lång tid får man använda komplementbyggnad som gäststuga till en och samma gäst?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus