7 169 läst ·
28 svar
7k läst
28 svar
Min hyresgäst tog isär avlopp, nu kan jag inte sätta ihop det igen...
Äh, det är inte särskilt svårt.
Först och främst ska det lösa röret som ser ut som ett periskop sitta istället för det korta röret:
Du får då två anslutningar som ska skruvas fast i de båda rören som kommer ur diskhon. Använd plastringarna att skruva fast med:
Vänd dem bara åt rätt håll. Ena sidan passar i gängan på nästa rör. Andra sidan håller fast en fals på föregående rör.
De båda korta rören tror jag dock ska in emellan:
Slutligen ser du till att avloppsslangen hänger ner som ett ordentligt U, så att du får ett vattenlås:
Klart!
Först och främst ska det lösa röret som ser ut som ett periskop sitta istället för det korta röret:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får då två anslutningar som ska skruvas fast i de båda rören som kommer ur diskhon. Använd plastringarna att skruva fast med:
Logga in
Skapa konto
Vänd dem bara åt rätt håll. Ena sidan passar i gängan på nästa rör. Andra sidan håller fast en fals på föregående rör.
Logga in
Skapa konto
Slutligen ser du till att avloppsslangen hänger ner som ett ordentligt U, så att du får ett vattenlås:
Logga in
Skapa konto
Klart!
TACK! Ska testa!ricebridge skrev:
Äh, det är inte särskilt svårt.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Klart!
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 036 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 036 inlägg
Det var jobbigare förr när man var tvungen att ta fram videokameran. Vanliga foton gav för lång fördröjning.
Redigering: Fast man kunde ju även vara förutseende och i förväg fota allt som man kunde tänkas vill plocka isär senare!
Redigering: Fast man kunde ju även vara förutseende och i förväg fota allt som man kunde tänkas vill plocka isär senare!
Ja och så undrade de vad fan det var för någon dåre som lämnat in filmrullar på en massa skumma saker, när de framkallade bilderna i fotoaffärenMagnus E K skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Äh, det skickas alltid med en massa extra skruvar. Dock brukar de snåla med silvertejp och snabblim när de monterar på fabrik så det brukar man få komplettera med.
Produkter som diskuteras: "snabblim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Nu ska du inte vara sån. Alla är vi barn i början. Vi är här på forumet för att lära av varandra. Så har det varit för mig — jag kunde ungefär lika lite när jag blev med hus för tio år sen. Största hindret brukar vara att inte våga ge sig på saker, eller fråga. Det är det vi ska uppmuntraR RalleB skrev:
Håller med även om det var ett ganska snällt påpekande. Följer och läser FB-grupper inom rörmokari och el och undrar ibland om vissa självutnämnda experter bara kom ur mammas sköte och kunde allt direktricebridge skrev: