Jag fick nyss ett email från Folksam att istället för att vi drar eder kostnad i slutet på månaden så drar vi den i början på månaden enligt våra nya rutiner! Så rent matematisk påverkar det inte mig om jag gillar att betala 2st månades husförsäkringar under en vecka!
Är detta rätt eller överreagerar jag?

Och om något år så ändrar de sina rutiner igen och börjar ta betalt i slutet av månaden, två betalningar den månaden också...

F Fdriver skrev:
Jag fick nyss ett email från Folksam att istället för att vi drar eder kostnad i slutet på månaden så drar vi den i början på månaden enligt våra nya rutiner! Så rent matematisk påverkar det inte mig om jag gillar att betala 2st månades husförsäkringar under en vecka!
Är detta rätt eller överreagerar jag?
Det normala är att försäkringspremie betalas före eller när försäkringsperioden börjar. Menar du att betalningen för november tidigare gjordes runt 30 oktober och nu flyttats till typ 3 oktober?

Eller har betalningen för november tidigare gjorde i slutet av november och nu i början av november?

Jag betalar årsvis, med försäkringstid som börjar gälla 1 mars varje år och då är sista betalningsdag 1 mars för kommande år, så hela betalningen sker i förskott, vilket alltså är normalt för försäkringar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.