Hej, jag har en Miele torktumlare T4662C, som blivit galen. Den stoppar alldeles för tidigt.
Maskinen går för det mesta bara kort tid : 1 – 20 minuter.
Sedan stannar torktumlaren, och den röda kontrollampan "Tömning" lyser men tvätten är inte torr.
Maskinen har en avloppsslang för kondensvatten som jag lossnat och kollat och det rinner vatten ur den som det skall. Luddfiltret är också rensat.
Någon som har några tips och råd?
Flundran
Maskinen går för det mesta bara kort tid : 1 – 20 minuter.
Sedan stannar torktumlaren, och den röda kontrollampan "Tömning" lyser men tvätten är inte torr.
Maskinen har en avloppsslang för kondensvatten som jag lossnat och kollat och det rinner vatten ur den som det skall. Luddfiltret är också rensat.
Någon som har några tips och råd?
Flundran
F Flundran skrev:
Här är en bild på det området på baksidan av torktumlaren. Vad skall man göra - skall man ta av den vita ramen - genom att trycka på den gula knappen? - eller skall man lossa den vita ramen med en skruvmejsel - verkan ju finnas att "uttag" på den vita ramen till vänster på bilden som gör att man är frestad(??)returen skrev:
där inne bör du hitta givareF Flundran skrev:Här är en bild på det området på baksidan av torktumlaren. Vad skall man göra - skall man ta av den vita ramen - genom att trycka på den gula knappen? - eller skall man lossa den vita ramen med en skruvmejsel - verkan ju finnas att "uttag" på den vita ramen till vänster på bilden som gör att man är frestad(??)
Klicka här för att svara