Mycket snyggt!!!
Hur händig behöver man vara?
Vad använde du för märke?
Pris?
Tid?
Mycket frågor...![]()
155 198 läst · 339 svar
155k läst
339 svar
Microcement
-
Medlem · 47 inlägg 20 feb 21:01
-
20 feb 21:09 #317
"La själv" var väldigt missvisande i mitt inlägg -
Medlem · 47 inlägg 20 feb 21:11
-
21 feb 08:08 #319
Kanterna är det svåra! Cementen blir väldigt vass så man måste slipa ordentligt och slipar man en halv sekund för länge har man slipat igenom och måste göra om vilket innebär ny torktid och att det drar ut på tiden. Det tog 4 dagar att göra bänskivorna från början till slut.
Eftersom köket är u format plus separat del med spis är det många meter bänkskiva. Om jag hade ett kök med endast en bänkskiva eller separata bänkskivor hade jag gjort dem på annan plats och lagt in dem klara. Jobbet smutsar ner enormt, särskilt slipningen, och slipdamm är ju som bekant svårt att helt komma undan- Laddar…
-
Medlem · 47 inlägg 21 feb 10:0921 feb 10:09 #320
Hoppas få se bild på färdigt (köks) resultat!
Lycka till med resten! -
21 feb 16:14 #321
Nu är problemet att vissa partier blev sträva efter topplacket och jag vet inte varför. Större delen av ytorna blev bra men vissa partier ör så ytsträva att det är omöjligt att torka med en trasa över. Trasan fastnar faktiskt i bänken. Vad ska man göra nu? Hoppas att någon här i forumet har erfarenhet av detta!! Det är ju naturligtvis lönlöst att fråga Biltema om råd. Kan aldrig drömma om att de har sådana produktkunskaper.
-
21 feb 16:45 #322
Är det någon som kan återkoppla hur det funkar efter några års användning? Ni som la det för säg 5 år sedan, är ni fortfarande nöjda? Jag funderar på hur ett duschutrymme påverkas efter några år?
-
22 feb 14:25 #323
Ang Sealer och Biltema - när jag köpte från FestFloor fick jag ju välja om den skulle vara blank eller matt. Det är klart att sealern, som är topplagret, påverkar glansen.
-
22 feb 14:55 #324
-
10 mar 12:48 #325
- Laddar…
-
20 mar 09:10 #326
Hej, vet inte om det passar här men jag har ett kit på 10 kvm från Festfloor färg 7001.
Jag har bestämt att göra om hela badrummet så detta behövs inte längre.
Någon som är intresserad? -
-
28 mar 14:33 #329
Halloj,
Alldeles strax så anländer Festfloor Go kiten hem (totalt för 40m2) och det ska i vår microcementas köksgolv och hall.Det blir ju ganska stora ytor, är det någon som har bra tips på vilka verktyg som är att rekommendera? -
28 mar 23:55 #330
Jag köpte verktyg från designbycement. Spatlar med något rundade kanter. Nöjd med dessa!
- Laddar…