Hallå,
Ska dra nätverkskabel genom en innervägg och således borra igenom. Halvvägs igenom stöter jag på metall. Vad kan detta tänkas vara och är det lugnt att bara borra rakt igenom?
Bild 1 visar med röda cirklarna ungefär vart jag vill borra igenom. Bakom dörrkarmen går en gammal antennkabel eller dylikt som kommer ut.
Bild 2 visar hur det ser ut om man fotar in i hålrummet där antennkabeln kommer ut. Det gråa i mitten av bilden tror jag är ytterkanten på den metallskiva som jag stöter på när jag försöker borra.
Bild 3 visar väggen från andra sidan där jag försökt borra.
Ska dra nätverkskabel genom en innervägg och således borra igenom. Halvvägs igenom stöter jag på metall. Vad kan detta tänkas vara och är det lugnt att bara borra rakt igenom?
Bild 1 visar med röda cirklarna ungefär vart jag vill borra igenom. Bakom dörrkarmen går en gammal antennkabel eller dylikt som kommer ut.
Bild 2 visar hur det ser ut om man fotar in i hålrummet där antennkabeln kommer ut. Det gråa i mitten av bilden tror jag är ytterkanten på den metallskiva som jag stöter på när jag försöker borra.
Bild 3 visar väggen från andra sidan där jag försökt borra.
Ser ut som vanliga plåtreglar. Om du ska dra nätverkskabel där är det väl mest att tänka på att fästa upp den så att den inte rör sig mer än nödvändigt och skadar isoleringen.
Ska du dra el så måste du ha ett rör eller annat skydd.
Ska du dra el så måste du ha ett rör eller annat skydd.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på tunn brandvägg/skydd bakom kamin.
Byggmaterial & Byggteknik -
Montera TV-väggfäste på vägg som delvis har OSB bakom
Inredning -
Hur ska kåpa mellan duschblandarrör och vägg tätas. Det läcker in bakom till skyddsröret.
Badrum -
Vad är det för metallplatta bakom gipset i väggen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Metall bakom gipsvägg. Vad göra?
Byggnadsfysik