Byggahus.se

Mera TV ...

1. yonna
    Medlem · Österlen · 7 118 inlägg

yonna

Medlem
    Om man nu är helt blåst när det gäller TV ... :p kommer här ett par frågor:
    a) jag har idag Canal Digital via kabel och enbart basutbud
    b) har en tioårig B&O som funkar ypperligt - måste jag köpa ny TV eller kan jag komplettera denna med någon digitalbox ... ? om jag vill ha digitalTV ... :-/
    c) jag vill inte ha massor av handicapmanicker av mer eller mindre dåligt ergonomiskt utförande utan jag vill ha möjlighet använda B&O's manick - det är därför jag vägrar ha mer än basutbudet då (på den tiden) SOL's manick var så gräsligt dålig

d) jag vill absolut ha BBC Prime och funderar på om jag måste byta TV, om jag måste bryta kabelTV-installationen och sätta parabol på taket och slutligen - det är väl ganska dumt att inte satsa på digitalTV om jag nu byter? Eller?

Kan nån förklara detta tydligt för en icke tekniskt kunnig mänscha? ;D

2. Q
    Medlem · 328 inlägg

que

Medlem

Re: Mera TV ...

Enklast så får du BBC Prime genom att utöka din kabelutbud med en box (men det är väl den som du tycker är ful, eller?).

Om du inte vill ha den, så är det väl satellit eller marksänd digital tv som gäller (men samma gäller där att du kan inte använda din BO fjärrkontroll utan måste använda den fjärrkontroll som finns till satellitmottagare eller boxen).

Utbudet på färdiga digitala tv apparater är dåligt (om den nu finns några) dvs ingen prispress där inte. Jag föreslår att du utökar ditt kabeltv utbud med Prime i några år, tills priserna på digitalTV har gått ner, så köper du en 32LCD skärm med digitalmöjligheter.

3. C
    Medlem · 53 inlägg

Calle

Medlem

Till B&O finns det ett kort som kan monteras in i TV:n och som gör att du kan styra en massa olika satellit- och digitala mark-mottagare. Kolla med din B&O-handlare.
    Om du sedan skaffar en digitalmottagare så kan du ändå använda din TV då digitalmottagarna ger en vanlig analog signal ut via scart eller RF.

/Calle

4. S
    Medlem · 278 inlägg

sarpat

Medlem

Behåll tvn så länge den funkar o vänta tills väggtv säljs till ett överkomligt pris, tekniken går snabbt framåt o har du klarat dej hittills kan du klara dej utan 32" tv o i stället köpa en 40" om fem år o sätta på väggen ....dessutom vet du då vad som hänt med det digitala marknätet och om det går att få in alla kanaler med en o samma box...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.