4 904 läst · 2 svar
5k läst
2 svar
Menta fönster och Fönsterlagret
Fråga om man kan använda någon säker betalningsmetod via bank. Det är ju fler leverantörer som kräver förskott vid själva leveransen, men att kräva 50% vid själva ordern är lite magstarkt, du kan ju få ligga ute med pengarna rätt länge om du har otur. Har man inte 2 veckors ångerrätt vid distansköp? De är skyldiga att informera om detta. Oklart om frakt ingår i priset, kan ju komma som en överraskning på andra fakturan. Varför bara 5 års garanti? Och hur hanteras garanti, av vem? Be att få kontaktuppgifter om vilken närmaste glasmästare som sköter deras garantifall. Sådant nätverk bör de ha om de är seriösa.
Tycker U värdena verkar vara "för bra" 2 glas med 1.0!? SP testade ?
Jag skulle handla från annan leverantör även om det är billigare från denna och har redan gjort mina fönsterbyten med bra erfarenhet av annan leverantör.
(Fick inga träffar på mobilnumret varken på hitta eller eniro)
Tycker U värdena verkar vara "för bra" 2 glas med 1.0!? SP testade ?
Jag skulle handla från annan leverantör även om det är billigare från denna och har redan gjort mina fönsterbyten med bra erfarenhet av annan leverantör.
(Fick inga träffar på mobilnumret varken på hitta eller eniro)
Varför använder inte fler tillverkare 2 glas istället för 3 glas om så är fallet.Acropora skrev:
Mindre materialkostnader...och tänk så glada alla Snickare/fönstermontörer skulle bli ! 30% lägre vikt hade sparat många ryggar...