Hej!
Jag skall snart påbörja min utbyggnad, det blir en 8x12m huskropp på krypgrund med inredd övervåning.
Då jag skall ha öppen planlösning kommer jag att ha en stålbalk inbyggd i mellanbjälklaget (underramarna skall jackas och placeras i en stålbalk som löper 12m genom huset.
Takstolarna levereras tredelade.
Nu till frågan,
hur bär man sig bäst åt när man monterar takstolarna?
Lättast för mig känns som att montera ihop dem helt på backen och lyfta upp dem hela, men hur skall jag trä in dom i balken? Om jag inte monterar ihop dem innan så är det väldigt högt upp som spetsen skall fästas då jag skall ha 45graders lutning på taket.
bifogar bild.
Hoppas att någon förstod.
Tacksam för svar!
Jag skall snart påbörja min utbyggnad, det blir en 8x12m huskropp på krypgrund med inredd övervåning.
Då jag skall ha öppen planlösning kommer jag att ha en stålbalk inbyggd i mellanbjälklaget (underramarna skall jackas och placeras i en stålbalk som löper 12m genom huset.
Takstolarna levereras tredelade.
Nu till frågan,
hur bär man sig bäst åt när man monterar takstolarna?
Lättast för mig känns som att montera ihop dem helt på backen och lyfta upp dem hela, men hur skall jag trä in dom i balken? Om jag inte monterar ihop dem innan så är det väldigt högt upp som spetsen skall fästas då jag skall ha 45graders lutning på taket.
bifogar bild.
Hoppas att någon förstod.
Tacksam för svar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hålsten under stålbalk upplag?
Byggmaterial & Byggteknik -
Ta bort mellanbjälklag i gammalt timrat hus?
Lösvirke & Timmerhus -
Hur göra med ångspärren här kring syll och vid mellanbjälklag?
Byggmaterial & Byggteknik -
Mellanbjälklag stålbalk
Planlösningar -
Stålbalk HEB180 i mellanbjälklag linjera översida eller undersida mot 45x220
Byggmaterial & Byggteknik