10 873 läst · 44 svar
11k läst
44 svar
Medlemmen justusandersson
Det var en mycket tråkig nyhet.
Att Justusandersson var mycket kunnig råder det inget tvivel om. Att han gav bra svar och aldrig drogs med i trams-diskussioner likaså. Så långt finns det några fler på forumet som är som han var.
Men det som ofta imponerade på mig i hans inlägg var att han faktiskt lade ner en hel del tid på att räkna innan han kom med sina svar. Det går rätt fort att skriva ner ett svar ur minnet inom ett område man behärskar väl, eller att snabbt googla fram en länk åt någon, men att faktiskt räkna på en konstruktion, om så bara överslagsmässigt tar betydligt mer tid.
Vila i frid.
Att Justusandersson var mycket kunnig råder det inget tvivel om. Att han gav bra svar och aldrig drogs med i trams-diskussioner likaså. Så långt finns det några fler på forumet som är som han var.
Men det som ofta imponerade på mig i hans inlägg var att han faktiskt lade ner en hel del tid på att räkna innan han kom med sina svar. Det går rätt fort att skriva ner ett svar ur minnet inom ett område man behärskar väl, eller att snabbt googla fram en länk åt någon, men att faktiskt räkna på en konstruktion, om så bara överslagsmässigt tar betydligt mer tid.
Vila i frid.
Medlem
· Stockholm
· 3 713 inlägg
Så tråkigt att höra.....
Jag hoppas anhöriga kan få veta vilken otroligt uppskattad skribent han var.
En förlust för oss.....
R.I.P
Jag hoppas anhöriga kan få veta vilken otroligt uppskattad skribent han var.
En förlust för oss.....
R.I.P
Allvetare
· Västra götaland
· 8 378 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 417 inlägg
Sorgligt att höra! Forumet har blivit en kunnig, hjälpsam och klok skribent fattigare.
Sov i ro, Peter!
Mina tankar går till dina närmaste i deras sorg.
Sov i ro, Peter!
Mina tankar går till dina närmaste i deras sorg.
@Marlen Eskilsson hade vi inte kunnat starta en liten insamling till någon finare blomma eller något åt hans anhöriga?
En mycket hjälpsam människa och kunnig som kommer vara saknad här på forumet..
vila i frid Peter!
En mycket hjälpsam människa och kunnig som kommer vara saknad här på forumet..
vila i frid Peter!
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Dan_Johansson skrev:
Vad sägs om att Byggahus.se skickar en blomma från oss allihop? Det kommer tydligen inte att finnas någon särskild fond el. liknande att skänka till.A amoreex skrev:
Det tycker jag hade varit kanon. blir nog uppskattat!Marlen Eskilsson skrev:
Vad sägs om att Byggahus.se skickar en blomma från oss allihop? Det kommer tydligen inte att finnas någon särskild fond el. liknande att skänka till.A amoreex skrev:
är det något du kan ordna?